Zou het...? - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Zou het...? - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Zou het...?

Door: Roel Mindelo

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

07 December 2020 | Kaap Verdië, Mindelo

Na jaren bekeek ik nog eens mijn eigen reisverslag. Dat mag nog ondanks de Corona crisis....

Ik woon nu sinds 2015 officieel in Mindelo, Kaapverdië en ben uitgeschreven als ingezetene van Nederland. Ik betaal nu dus mijn motorrijtuigbelasting (5 euro per jaar) hier. Andere gemeentebelastingen bestaan hier niet.

Ik ben zo langzamerhand gewend aan het systeem hier. Kan er nu zelfs wel om lachen. Voorbeeld:
Je gaat op een maandag naar de paspoortpolitie om een vraag te stellen. Voordat ze in gesprek gaan vragen ze een kopie van je paspoort. Dat weet ik dus dat heb ik bij me.
Ik stel mijn vraag en krijg als antwoord: "Dat kunnen we helaas vandaag niet voor U uitzoeken, komt U morgen terug".

De volgende dag: "Goedemorgen, waar komt U voor?"
ik: "Dat weet U, ik heb U gisteren toch mijn vraag al gesteld?"
zei: "Ogenblikje, heeft U een kopie van uw paspoort?"
ik: "Dat heb ik U gisteren toch al gegeven?"
zei: "Kopie alstublieft."

Je snapt het al, ik heb het er behoorlijk druk mee. Benieuwd hoe het met jullie gaat.

Roel.

• 07 December 2020 - 20:23

Madelon:

Wauw! Leuk om van je te horen! Ik ben nu wat druk (sowieso geloof ik...) ik ga zo mijn pleegkind van turnen halen. Maar ik dacht: even een reactie! Woon je nog op de boot? Tell me more.. Groet, Madelon

• 07 December 2020 - 20:50

Roel En Jacqueline :

Nee, ik woon al jaren in een appartement. Er is in de afgelopen vijf jaar hier heel veel gebeurd.
    Ik wil je best helemaal op de hoogte brengen. Geef me dan even een email adres of telefoonnummer (WhatsApp?)
    Wel erg leuk dat ik een reactie van je heb.
    Nog wel eens contact met Paul?
    Hoor graag meer van je...
    Roel.

• 07 December 2020 - 21:23

Hennie Elings:

Hoi Roel , wat leuk, lang niets meer van je gehoord, maar je bent gelukkig nog altijd onder ons . Hier is niet zo veel veranderd, alleen mn vader is 2 maanden geleden overleden. We wonen nog steeds aan de Waal op het vetrouwde plekje.Maar jij bent nu dus officieel kaapverdiaan geworden.Al die tijd nooit meer in Nederland geweest? Groetjes Hennie Elings

• 08 December 2020 - 10:55

Dineke:

Hoi Roel, Wat ontzettend leuk weer wat van je te horen, sinds ons bezoek aan Mindelo eigenlijk niets meer van elkaar gehoord. Fijn dat je voorgoed mag blijven ook voor Dudu, hoe gaat het met haar. Ik had ook geen mailadres, wel nog aan Rob gevraagd maar die wist het niet. Hier alles goed ook met kinderen en kleinkinderen, hoe is t met jouw familie in Nederland? Tot horen liefs Dineke

• 08 December 2020 - 22:54

Frans Van Buuren & Janny Van Der Jagt:

Hallo Roel,

We hadden niet zo lang geleden nog contact. We vinden het heel fijn te horen dat jij je draai daar gevonden hebt. Als ik Portugees zou spreken zou ik er ook wel willen wonen.

Zoals je waarschijnlijkweet zijn wij weer op wereldreis. Gestart in Griekenland met een "nieuw" schip de SY BRUCE.
    We wilden in Di Ragusa Sicilië overwinteren maar zijn in Termini Imerese vast komen te liggen. Eerst door corona maatregelen en nu door het slechte weer.

In februari en maart naar Nederland en dan verder de wereld in/rond. Wij willen jou heel graag weer op de Cabo Verden treffen. Het gaat je goed.

Liefs van
    Frans en Janny