Marhaba! - Reisverslag uit Latakia, Syrië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Marhaba! - Reisverslag uit Latakia, Syrië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Marhaba!

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

23 Maart 2009 | Syrië, Latakia

We zijn eergisteren in Syrie aangekomen in de haven van Latakia, waar de Syrian Yachtclub is gevestigd. Dankzij de hulp van Hasan in Turkije en Ammar in Syrie kregen we gisteren onze visa voor vijftien dagen zodat we de stad konden gaan verkennen. Nu hebben we Syrische stempels in onze paspoorten waardoor we niet neer zullen worden toegelaten in bijv. Israel of de USA. Waren we ook niet van plan en we kunnen later altijd nog nieuwe aanvragen. De mensen hier zijn weer uitzonderlijk vriendelijk en behulpzaam. Helaas is ons Arabisch niet perfect.
In Latakia hebben we onze ogen uitgekeken naar de winkels met lekkernijen., We hebben gevulde dadels, meloensnoepjes en witte chocola met nootjes gekocht. Een pakje sigaretten kost 48 eurocent en een fles plaatselijke whiskey ongeveer 3 euro. Dat wordt roken en drinken....
De twee heerlijke broodjes shawarma waren samen 1 euro dus die hebben we ook maar genomen.
Het was wel even zoeken naar een geldautomaat die onze Mastercard pas accepteerde. Met 8.700 Syrische Ponden in de scheepskas denken we het wel even uit te houden hier (is overigens ongeveer 140 euro).
Er is hier heel veel historisch erfgoed te zien, de menselijke beschaving zou hier zijn oorsprong hebben gehad. Deze week maar eens een Syrisch restaurant met live-muziek en buikdanseressen proberen.
Daarover hoor je later weer meer...

• 23 Maart 2009 - 11:44

Robbie Gnarf:

Lekker goeiekoop allemaal, vervelend voor jullie. Krijgen we binnenkort ook nog wat foto,s te zien, zouden we leuk vinden. Nu lekker genieten van alle lekkernijen. Robbie

• 23 Maart 2009 - 11:44

Roland:

Klinkt goed! Ik begon al te twijfelen of jullie nog uit Turkije weg zouden gaan...

• 24 Maart 2009 - 18:24

Ron:

Hoi jullie!!
    Waarschijnlijk zeer bijzonder om in Syrie te zijn...het idee alleen al spreekt erg aan..;-)
    Geniet er van en ervaar het tot in detail.
    Take care!

• 01 April 2009 - 18:51

Roland:

Vandaag is altijd een beetje rotdag. Sterkte ermee en laat maar wat horen want Nora mist jullie een beetje.