Problemen....haha - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Problemen....haha - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Problemen....haha

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

07 December 2011 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Natuurlijk houden we het nieuws goed bij en we lezen dat het allemaal groener, duurzamer en milieuvriendelijker moet. Dat klopt wel, maar groener, duurzamer en milieuvriendelijker dan op de eerste foto kan toch bijna niet.

En dan die crisis in Griekenland! Wij hebben altijd gedacht dat het een volk van steenrijke reders was waar Onassis met zijn prive-eiland Skorpio nog maar tot de middenmoot behoorde. En net als we onze mening willen herzien komt er een Grieks bootje hier de haven invaren. Laat maar...

Gelukkig is op de mercado municipal je gulden nog steeds een daalder waard. En omdat we geen koelkast aan boord hebben halen we het gewoon iedere dag vers. Papaya's, mango's, avocado's, bananen, mandarijnen maar ook vis en vlees zijn niet duur. Accijns op genotsmiddelen bestaat hier niet dus genieten we nog maar even onbelast verder... Kerst in de zon en zelfs een nieuwjaarsduik (watertemperatuur rond 20 graden) behoren hier tot de mogelijkheden.

En de buikriem aanhalen dan? Wij hebben gewoon een buikriem van de nieuwe minister van financien geleend en die kunnen we nog een heel stuk aanhalen voordat 'ie gaat knellen... Eerst maar eens nadenken wat we met de Kerst gaan eten, waarschijnlijk iets met gamba's. We wensen jullie allemaal gezellige feestdagen toe maar boven alles wensen we iedereen een goede gezondheid toe! Geniet ervan...

Roel en Jacqueline vanuit Las Palmas de Gran Canaria (klinkt mooi, he?).

• 08 December 2011 - 05:45

Ron:

He jullie!
    Tsja, buikriem, crisis, recessie......allemaal niet te negeren maar in persoonlijke zin nog weinig raakvlakken mee....!
    En jullie nog minder geloof ik;-)
    En de kersttip iets met gamba's te doen...vind ik wel een goede. Probeer er wel iets leuks bij te verzinnen!
    Voor jullie hele goede dagen toegewenst vanuit Rotterdam der Nederlanden.
    Take care!

• 08 December 2011 - 08:27

Ad En Cora Theuns:

Hallo Roel en Jacqueline,

Bij ons staan alle schepen weer op de kant. Alweer een seizoen voorbij, 't lijkt wel of 't steeds sneller gaat.

Wij wensen jullie fijne feestdagen en een heel gezond en voortvarend 2012!

Groetjes Ad en Cora Theuns
    Strijensas

• 28 December 2011 - 18:17

Tinie&Anton Visser:

Hallo Roel en Jacqueline,

Vandaag hebben we met de broer van Roel gesproken , die broer die op de Benjamin vaart.
    Wij hebben jullie ontmoed in Spanje toen we op onze zeilboot Catharina zaten.
    We hoorden dus dat Roel jarig is vandaag gefeliciteerd.
    Het is goed te lezen dat het nog steeds goed gaat met jullie.
    Met de Catharina zijn we uiteindelijk via Griekenland en Croatie in Triest terecht gekomen.
    Vorig jaar hebben we de Catharina weer naar Nederland gehaald.
    We wensen jullie een goede jaarwisseling en het allerbetse voor 2012.