Canarische Eilanden - Reisverslag uit Gran Tarajal, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Canarische Eilanden - Reisverslag uit Gran Tarajal, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Canarische Eilanden

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

21 Oktober 2011 | Spanje, Gran Tarajal

We zijn nu een paar weken op de Canarische Eilanden en hebben een prima plekje gevonden in de haven van Gran Tarajal. Er is weinig toerisme en de prijzen liggen dan ook beduidend lager dan in de drukbezochte toeristenplaatsjes. Het is hier een gezellig komen en gaan van zeilboten uit vele landen, we hebben zojuist voor een maand bijgeboekt. Eind november vertrekken honderden jachten voor de oversteek naar de Carieb en daarna gaan wij eens op Gran Canaria en La Gomera kijken, nu is er geen plaats. Hiervoor hadden we een mooi ankerplaatsje bij Puerto del Rosario (foto).

We luisteren nog elke dag naar de nederlandse wereldomroep en horen veel over de crisis in Europa. Maar als we de gemiddelde schoonheden op het strand eens bekijken hebben we niet de indruk dat er nu ook honger heerst (foto).

Terwijl Jacqueline met de francaise Claire snorkelend de prachtige onderwaterwereld hier bekijkt (foto) ben ik mij druk aan het bekwamen met mijn nieuwe fototoestel en maakte dit plaatje van het stadje (foto). Onze italiaanse buurman is zijn onderwaterschip aan het schuren om er een nieuwe laag antifouling op te smeren. Misschien nemen wij de volgende keer ook wel blauw (foto).

Een pakje zware Van Nelle van 50 gram (!) kost hier 3,40 euro en een liter rum ongeveer 6 euro dus we komen de week wel door. De vorige week hadden we trouwens regelmatig visite aan boord van Luuk en Nick (foto) van de nederlandse zeilboot Boomerang (www.boomerangsails.nl). Logisch, natuurlijk, want waar vind je in Gran Tarajal een boot met een voorraad "omasnoepjes" aan boord?

Het is hier ( bijna) elke dag zonnig en een graad of 25 en we gaan nu boodschapjes doen voor het avondeten. Vandaag maar eens spaghetti met ham, kaas, champignons, tomaten en kappertjes maken. En op jullie gezondheid zullen we er een glaasje wijn bij nemen.

Groetjes,

Roel en Jacqueline.

• 22 Oktober 2011 - 17:45

Marc En Inga:

Genieten maar, zou ik zeggen.
    Het word hier nu kouder maar het is ook nog steeds goed voor de tijd van het jaar.Marc is in Barcelona op de boot en komt woensdag weer naar huis.Heel veel groetjes en tot hoors

• 23 Oktober 2011 - 09:47

Andrea: