Carboneras - Reisverslag uit Carboneras, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Carboneras - Reisverslag uit Carboneras, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Carboneras

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

21 April 2011 | Spanje, Carboneras

Vorig jaar om deze tijd lagen we in Preveza op het vasteland van Griekenland. Nu zijn we weer aan de Spaanse zuidkust op weg naar de Atlantische Oceaan. We liggen in een kleine vissershaven, Puerto de Carboneras. Klaar om rond Cabo de Gata te varen naar de Costa del Sol en opnieuw naar Noord-Afrika. Er is veel gebeurd in het afgelopen jaar: de Arabische lente-revolutie, Alphen aan de Rijn en Baflo, Fukushima en de niet aflatende verhalen over crisis en bezuinigingen... Bij ons gaat alles zijn dagelijkse gangetje, waarschijnlijk net als bij jullie. We hebben dit voorjaar de Spaanse Oostkust bekeken van Premia de Mar (ten noorden van Barcelona) tot hier. We zijn alweer zo'n vijf- à zeshonderd kilometer naar het zuiden opgeschoven en dat is aan de temperatuur goed te merken. Spanje is een prettig land met doorgaans vriendelijke mensen. Wel is de crisis goed voelbaar hier, de werkeloosheid is hoog en de prijzen stagneren (jippie....!).
Belgie zit nog steeds zonder regering en Ajax zonder bestuur maar daar merken wij op zee niet echt veel van.

Gisteren hadden we een prima wind om een lekker stuk te zeilen. Aan het einde van de dag werd het wel wat veel en daarom zijn we ook de haven hier ingegaan. Vandaag zitten we middenin een lagedrukgebiedje met bedekte lucht en af en toe een beetje miezerregen. Een rustdag dus, lezen, boot nalopen en afwisselend eten koken en luieren. Morgen gaan we weer verder en zullen we in Almerimar onze duitse vrienden van vorig jaar weer ontmoeten. Die waren de winter in Duitsland en zijn nu weer terug op de boot, wat een gedoe, he?

We hopen dat bij jullie alles naar wens gaat, de tijd vliegt immers. En als je zin hebt om eens bij ons aan boord te kijken, wees welkom! We zullen de komende weken in Zuid-Spanje en Melilla verblijven...

Liefs,

Roel en Jacqueline.

• 21 April 2011 - 20:02

Inga:

Wij vertrekken vanacht naar BCN met de wagen en onze kleinste hond,de andere is op hotel-het zal hier beter weer zijn dan in Spanje volgens de weer berichten ,maar er even tussen uit is altijd leuk zeker met ons twee -we zouden liever zoals jullie al onderweg zijn maar wij moeten nog even geduld hebben -mas besos-groetjes van jullie Belgische vrienden

• 22 April 2011 - 06:14

Ron:

He jullie!!

Heerlijk om die mijmeringen te lezen.
    En zo vanaf zee wordt je er behoorlijk beschouwelijk van voor zover die eigenschap al niet bij jullie paste;-)

Heb zelf een weekendje Duitsland "gedaan" met 24 andere 2-wielers waarna er zondag 2 achter moesten blijven(motorfietsen dan) na een kleine en wat forsere crash. Eentje moesten we zelfs uit het bos vissen omdat die een bocht over het hoofd zag. Ambulance, gedoe en uiteindelijk bleef het gelukkig bij 1 gebroken rib en zat hij er 's avonds bij het Duitse biertje gewoon weer in de kring. Weliswaar als een boer die.......maar toch.
    Hier breekt een serieuze studie-maand aan met de afronding van een aantal vakken en dus even gas geven. Juni is de maand voor de scriptie en wil daarmee begin juli klaar te zijn zodat de echte zomermaanden te besteden zijn aan andere zaken dan boeken en verslagen.
    Augustus dan de echte zomerkm's richting zuid-Europa(Kroatie/Italie) wat met mijn hagelnieuwe motornavigatie vast gaat lukken.
    Voor nu, take care!!!

• 22 April 2011 - 16:03

Japc:

goed om te horen dat er het jullie prima vergaat. Hier weer druk met nieuwe dingen. al weer een ruime maand bij recherche spijkenisse en weer wegwijs worden in diverse systemen. Geeft weer de nodige afleiding. laatste maanden druk geweest in ziekenhuis maar men kan niets vinden. moet nog enkele testen doen maar blijkt dat ik kern gezond ben terwijl ik mij dat af en toe niet voel. geeft wel lucht, dat alles goed is. Hier momenteel heerlijk weer, 25 graden en heerlijke zon. ben maar weer bezig geweest om de achterband op te rullen en ben enkele dagen met de boot van mijn vader bezig geweest. Moesten nog van alles testen en zijn dus heerlijk op het water geweest. Niet veel wind, maar weer wat mylen gemaakt. Was weer lekker nu we geen eigen boot meer hebben. Zuid Spanje zit er even niet in, moeten dagen sparen voor de trouwerij op 1 september, jawel.......
    Veel plezier daar en horen graag snel weer wat,.... ben niet zoveel on-line als Anouk, gr judith anouk peter caat

• 23 April 2011 - 19:53

Jelta En Karel:

Jaa, dat zouden we wel willen, een kijkje bij jullie op de boot nemen in Melilla of daaromtrent. Nou, voor het weer hoeft het niet geloof ik. Enne, voor zover ik het nog niet meldde: na het debacle september 2009 is Parijse dochter in maart bevallen (middels keizersnede, want stuitligging) van een prachtige zoon 8 p. genaamd Oscar Louis Guillaume. Inmiddels waren wij in Parijs en waren moeder en kind met de Thalys ook al hier voor babyborrels om het borelingske aan den volke te tonen. Beladen met genoeg kleertjes voor de komende jaren gingen ze terug: wat een stil huis sindsdien! Wat was het gezellig! Rond Moederdag gaat oma nog een dag of 5 Parijswaarts - en eind mei vertrekken we weer voor een lange trektocht n Skandinavië. Zes weken van de hand in de tand: we hebben er zin in - ook zonder boot is dat best een avontuur!
    We blijven jullie volgen! Hoop dat de Paashaas jullie daar weet te vinden!
    (Prachtige foto trouwens, met de twee hondjes!)