Onderhoud - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Onderhoud - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Onderhoud

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

30 Juni 2012 | Senegal, Dakar

We hebben een week met de boot op het strand in Senegal gestaan. De boot wordt met een soort aanhanger op het strand getrokken. Aanhanger de zee in, boot erop varen en vastbinden. De aanhanger wordt met een staalkabel, die af en toe breekt, het strand opgetrokken. De kabel wordt gerepareerd door de stukken met een knoop weer aan elkaar tte maken. Harouna, de man met de duikbril op de fotoos, is de technische man en supervisor.Er zijn zeven lagen nieuwe antifouling op het onderwaterschip gegaan. We hebben het werk deze keer laten uitvoeren door prima werkers. Voor twee man ben je hier per dag 15 euro kwijt. Ook gaven we ze elke dag een warme maaltijd. Een maaltijd kost zo'n 80 cent. We hebben wat laswerk laten verrichten en hebben zelf enig schilderwerk gedaan, onder andere de schade van de aanvaring met de piroques in Gambia hersteld.
Nu liggen we weer geankerd voor het strand. Het regenseizoen nadert met rasse schreden en vannacht hadden we even harde wind met buien. Vanmorgen opnieuw geankerd omdat we wel erg dichtbij een ander zeiljacht kwamen te liggen.
Vandaag diesel bijvullen en barbecuen met Erik en Ernie. We willen allebei graag naar de Kaapverden en plannen ons vertrek voor volgende week.
We zijn erg blij met Ebou, niets is teveel voor hem. We hebben lange gesprekken en leren veel over Afrika.In ruil daarvoor leren we hem Nederlands, navigatie en vertellen we hem over het leven in Europa. 's morgens doet hij zijn gymnastiek: tweehonderd keer opdrukken enz. Hij is gek op de honden en vice versa. We hopen een kleine bijdrage te kunnen

Roel, Jacqueline, Ebou
Raki & James

• 30 Juni 2012 - 13:00

Ron:

He jullie!!

Goed verhaal en mooi dat het schip weer voorzien is van het nodige onderhoud.
    En fijn zo'n kerel in je buurt te hebben die jullie wegwijs maakt en tot vriendschap leidt.
    Na verbouwing en 2 trips hier weer in normale ritme teruggekomen.
    Ook weer fijn;-)
    Heel benieuwd of de Kaapverden lukken....dadelijk eens kijken op de kaart hoe dat ligt tov jullie huidige lokatie.
    Take care!!