Dank jullie wel... - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Dank jullie wel... - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Dank jullie wel...

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

09 April 2012 | Gambia, Banjul

In de ruim zes jaar dat we op reis zijn hebben we vele lieve mensen ontmoet. Met name hier in Gambia is het heel erg makkelijk om vrienden te maken. Maar we worden hier ook belazerd, we zijn nou eenmaal de rijke toubabs waar iets te halen valt. Vandaag werden we benaderd door een man die ons een weeskinderen-opvang liet zien. De ongeveer 30 schattige en kansarme kindertjes zongen gezamenlijk: "Thank you for the rice, thank you very much!"
Maar de mannen waren bedriegers en de knderen gewoon gemanipuleerd, gelukkig greep een plaatselijke onderwijzer in om ons te waarschuwen voor het bedrog. Er is nog veel te leren op deze wereld. En met name door dit soort bedriegers en de vriendelijke dief die Jacquelines ketting stal leren we erg snel, dank voor jullie levenslessen, tobbers!
Vandaag gaf Ebou een kadootje aan Jacqueline, ze mocht het pas op de boot uitpakken.... Het is een Afrikaans kettinkje met een vlindertje als hanger en daar breekt dan toch je hart van...
We wensen jullie allemaal een geweldige toekomst, vooral jullie kinderen, en we hebben er vertrouwen in dat het beter wordt. Ins'allah!
Roel & Jacqueline.

• 10 April 2012 - 04:10

Ron:

He jullie!

Ik zou jullie toch niet bepaald als naief kwalificeren maar het is wel erg vreemd als mensen je zo om de tuin willen leiden. Aan de andere kant is dat makkelijk redeneren vanuit de enorme luxe waarin wij leven.
    En gelukkig ervaren jullie meer mooie dan mindere momenten dus blijft de balans de goede kant op slaan.
    Na een weertechnisch troosteloze Pasen start de week hier ook weer gewoon op;-)
    Take care!