zonnig - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu zonnig - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

zonnig

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

08 Augustus 2011 | Portugal, Portimão

Voor wie regelmatig het weer in Europa bestudeert is het natuurlijk geen geheim. Terwijl jullie daar iedere keer een tinkelend frisse regenbui over je heen krijgt moeten wij elke dag opnieuw maar weer zien hoe we de zon een beetje buiten de deur houden. Vooral vandaag (en morgen?) is het erg heet, zo tegen de veertig graden op het dek. In de boot is het gelukkig maar 30 en vanavond als de zon onder is wordt het pas erg lekker op het strand hier. Nou ja, we hebben er zelf voor gekozen en we slaan ons er wel weer doorheen. Het overwinteren hebben we ook onder de knie gekregen. Het is hier nu hoogseizoen (augustus en eerste helft september) en de Portugese watersporters gaan, vooral in het weekeinde, een paar uurtjes per dag vol gas door de baai stuiven. 's-Avonds weer voor 1200 euro voltanken en dan een hapje uit eten, kortom: vakantiepret! Voor ons is het wel een beetje oppassen als we met de honden in het bijbootje naar de kant gaan; we worden af en toe bijna ondersteboven gesmeten door de golven die de motorbootliefhebbers veroorzaken. Zo zie ja maar weer: het leven van een paar zeilzwervers gaat niet altijd over rozen!

James kan duiken! Elke dag gaat hij, onderweg naar de winkels, zwemmen in een fontijn en duikt daar de rode stenen op. De andere stenen interesseren hem niet. Dus alleen stukken baksteen en dakpan. Gelukkig maar want hij bijt ze vervolgens doormidden en dat zou hem bij de hardere soorten wel een zijn gebit kunnen kosten.

Omdat we een beetje meeliften op de beschikbare internetverbindingen hier is de verbinding niet zo best. Toch proberen we een fotootje mee te sturen!

Groetjes uit Portimao,

Roel en Jacqueline

• 08 Augustus 2011 - 19:48

Edwin En Co:

Dat klinkt goed. Wij hebben ons tijdens de vakantie heerlijk nat laten regenen in Nederland en Duitsland om dat de auto kapot was.
    Geniet dus maar lekker van dat mooie weer en doe Jan Kees de groeten van ons (volgens mij overdrijft hij wel een beetje, maar dat doet hij wel met meer dingen heb ik het idee)

• 08 Augustus 2011 - 20:54

Ron:

He jullie!!

Internetverbinding werkt goed want foto's zijn meegekomen zo te zien!
    Hier ook aftellen naar het betere weer! Zaterdag vertrek en hopelijk droog bij verlaten van R'dam. Ook daarna overigens zou dat wel fijn zijn. Maar regenpak ligt ook klaar...just in case.
    Grappig en sterk, die foto van J.K. de Jager. Toevallig zat hij laatst hier op terras waar ik ook met wat vriendjes zat. Was de dag nadat was besloten de overdrachtsbelasting drastisch te verlagen. Een vd jongens daarom biertje bij hem gebracht om te bedanken want die had net getekend voor nieuw huis. Hij reageerde overigens erg relaxed en pakte met grote grijns het biertje aan.
    Zomaar een verhaaltje van een toevallig zomerse vrijdagavond hier in de buurt;-)
    Geniet van de zon en de andere prettige omstandigheden!
    Take care