politie - Reisverslag uit Melilla, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu politie - Reisverslag uit Melilla, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

politie

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

01 Mei 2011 | Spanje, Melilla

Vanmorgen hadden we een minder aangename ervaring. Er kwam een zeiljacht aan met drie Belgen, ze kwamen van Oran in Algerije. Een van hen liet bij het tankstation een touwtje in het water vallen en sprong vervolgens in het water om zijn touwtje weer te pakken. Een geuniformeerde mijnheer van de Guardia Civil vond dat zo gevaarlijk dat de Belg een bekeuring kreeg.Toen de Belg protesteerde dreigde de "authoriteit" de boot inbeslag te nemen.Vervolgens sprak dit enge mannetje ons aan en wilde alle papieren controleren. Hij vond de papieren van de hondjes niet in orde (ze zijn allebei drie maanden geleden in Premia de Mar voor alles gevaccineerd) en verbood ons de honden van boord te laten. Hij waarschuwde ons dat als we dat toch zouden doen hij de honden zou doodschieten en hun lijken in zee zou gooien. Ik vroeg hem naar zijn naam maar kreeg alleen een dienstnummer: U80285T. Waarom moeten wij alle gegevens verstrekken en krijgen wij alleen maar een onzinnig nummer? Wij denken dat dit mannetje thuis een strenge vrouw heeft zitten en zich op straat manifesteert als een echt machthebbertje. Maar ja, wat weten wij nou helemaal over het gedrag van politie-agentjes? Als het vanavond donker is gaan we de honden uitlaten. Mochten er schoten vallen dan horen jullie dat morgen als eerste!
Roel en Jacqueline.

• 01 Mei 2011 - 14:21

Ron:

He jullie!

Ja, wat weet je nou van dat soort types?;-)
    En er gaan geluiden dat die zelfs in NL wel eens geien schijnen te worden maar ik ken ze niet!

En vooral laag blijven als je geschut hoort he!!
    Take care!

• 01 Mei 2011 - 14:22

Ron:

En bij geien mist een Z.......dus dient gelezen te worden als gezien;-)

• 17 Mei 2011 - 18:21

Bob:

Hey Roel & Jacqueline!
    Nadat wij vertrokken zijn uit Melilla zijn we even binnen gevaren in Smir - kwestie van wat tijd te verliezen of we waren te vroeg in de straat van Gibraltar, voor het tij goed stond. Sjieke marina, maar geen fuel te krijgen. Tanger is best OK, een mix van oude stad en moderne wijken. Ivo vertrekt morgenvroeg uit las Palmas richting Kaapverdische!
    Nog een goeie vaart!