We zijn er nog.... - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu We zijn er nog.... - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

We zijn er nog....

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

25 Augustus 2013 | Kaap Verdië, Mindelo

We zijn er nog, hoor...en we liggen nog steeds in Mindelo waar we ons uitstekend vermaken. We hebben ook hier veel vrienden gemaakt en gaan in het weekeinde vaak mee uit eten bij vrienden ergens op het eiland. Zo'n bezoek duurt de hele dag, er wordt gekletst, gegeten, muziek gemaakt en natuurlijk....gedronken. Tussendoor heb ik zelfs nog gevoetbald met de lokale jeugd maar dat is een ongelijke strijd, hoor!

Op dit moment (regenseizoen) is het erg warm en vochtig. Er wordt muziek gemaakt op de haven en we gaan straks even een hapje eten. De rest van de week koken we zelf uitgebreid, we besteden daar veel tijd aan. Gisteren hebben we rijst met spekjes, lenteui en tuinbonen gegeten, de tuinbonen gekookt in kurkuma en komijnzaadjes. De dag daarvoor verse knoflook, stukjes tomaat, sardines en spaghetti met broccoli.

Om gas uit te sparen koken we op een elektrische kookplaat (de stroom zit in de prijs van de ligplaats) en dat bevalt goed, natuurlijk omdat we de tijd hebben. Twee weken geleden hebben we via bekenden vijf pakjes Roquefort gescoord, dat was smullen in de maccaroni of met olijven bij een wijntje...er is nog maar één pakje over...

Binnenkort komt de broer van Jacqueline op bezoek en als alles goed gaat neemt hij rookworst, zachte zoete drop, sambal en Zware Van Nelle mee uit Nederland, we kijken er naar uit!

Roel en Jacqueline.

  • 26 Augustus 2013 - 15:07

    Inga:

    Ben blij te horen dat het goed gaat ,maar jullie geraken precies niet weg en missen toch het één en ander. Weet dat jullie harden zijn maar toch er komt een vaarwel of niet
    groetjes
    inga

    en probeer eens een antwoord

  • 31 Augustus 2013 - 12:38

    Ron:

    He jullie,
    kreeg de blog vd week niet geopend maar het werkt weer zie ik.
    Al met al zitten jullie daar al een hele poos en volgens mij alles relaxed en wel. Klinkt super en ook ik vraag me af of jullie nog wel vertrekken...?;-)
    Hier al weer helemaal in werkschema gewend na de drie weken rond-tourend door Greece, (vaste land, Levkas en Pelopenessos.) Ook allemaal heel ontspannen hoewel ik wat moeizaam bewoog na val van fiets kort voor de vakantie. Scheurtje in sleutelbeen, gekneusde ribben en spieren/pezen beschadigd bemoeilijkte spontaan en heel actief bewegen maar nu zo goed als hersteld.
    Op werk alles in soort status quo, in afwachting van verdere stappen. Weinig over te melden momenteel.
    Voor nu, warme groet uit NL en take care!!
    R

  • 29 September 2013 - 17:27

    Frans:

    He Roel en Jacqueline,

    Wij zijn nu al een paar maandjes thuis en worden opgeslokt door het dagelijkse leven.
    We proberen de relaxte manier van leven wel vast te houden maar het is erg moeilijk.
    Met politiek en wereldnieuws houd ik me nog niet echt bezig. Na een jaar zonder kan dat nog wel even uit mijn beeld wegblijven. Dat jaar was super en het nieuws is meest narigheid.

    Ik zag de foto van jou met je nieuwe gebid, Roel. Gefeliciteerd.
    Ik weet niet of ik je zou herkennen als ik je op straat tegen zou komen.

    Wij zijn voorzichtig weer plannen aan het maken voor een nieuw vertrek.
    Dat zal op z'n vroegst over 1 -2 jaar zijn.
    Dan willen we graag naart Brazilie, maar eerst wil ik graag een hele tijd op de Kaap Verden blijven.
    Dat was een van de hoogtepunten van ons rondje Atlantic.

    Blijf schrijven.
    We blijven je "volgen"
    Hopenlijk tot gauw.

    Frans
    SHISHCO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kaap Verdië, Mindelo

Mijn eerste reis

Waarheen? Hoe lang? We weten het niet.

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2021

Avondklok?

31 December 2020

2020

07 December 2020

Zou het...?

23 December 2016

japc

22 December 2016

2017
Roel en Jacqueline

alsmaar op reis...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 408914

Voorgaande reizen:

31 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: