effies bijpraten? - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu effies bijpraten? - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

effies bijpraten?

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

03 Oktober 2011 | Spanje, Corralejo

We hebben kennelijk geluk gehad dat we een plaatsje in Corralejo hebben gekregen, de jachten die na ons gearriveerd zijn werden allemaal weggestuurd terwijl er naar onze mening nog best plaats is. We hebben de havenmeester gevraagd of we een week konden blijven en hij moest per fax toestemming vragen bij de autoriteiten in Las Palmas. We hebben er niets meer van gehoord.

Corralejo is erg toeristisch, met de veerbootverbinding naar Lanzarote komen elke dag dagjesmensen naar het stadje. Naast ons ligt een zeiljacht met een bewoner van het eiland, hij is de boot aan het voorbereiden om op reis te gaan en hij adviseert ons om naar Gran Tarajal te gaan. Dat zou niet toeristisch zijn en veel vriendelijker. Volgens hem is het toerisme hier een jaar of dertig geleden op gang gekomen en is er in die korte tijd heel veel geld verdiend door mensen die vroeger geiten liepen te hoeden in de bergen hier. Er werd grond verkocht voor de bouw van hotels en vakantiewoningen en de geiten werden opgeruimd. De mentaliteit van de bevolking is er erg door veranderd, geldzucht maakt mensen nou eenmaal niet vriendelijker.

Vanmorgen hebben we een groep Jamaicaanse vrouwen de weg gewezen naar het shopping-centre hier. We hebben natuurlijk meteen een foto van ze gemaakt met onze nieuwe camera. De jongste van de groep, Barbara, komt er niet zo goed op uit dus hebben we van haar nog maar een extra portretje geschoten. Niks mis met die camera,toch?

• 03 Oktober 2011 - 15:40

Ron:

He jullie!!
    Minder toeristisch zou zeker ook mijn voorkeur hebben..........!!
    Heb geen idee hoever dat varen is, maar zou er zeker serieus over denken.
    Mbt de blik op onderscheidend vrouwelijke uitstraling is in al die jaren niets veranderd, zo te zien;-)
    Was me met dat schaakmeisje ook al opgevallen.
    Take care!

• 03 Oktober 2011 - 20:52

Mooi:

Die foto is natuurlijk heel mooi.
    Tof dat alles goed gaat,Marc vertrekt 21 ste naar Premia en hier is het nog steeds 26° en Rakkie heeft vandaag eens goed gevochten, hij zit in de puberteit,vele groeteN Inga

• 10 Oktober 2011 - 08:59

Elles Mulder:

Hallo mensen .
    Wat leuk om jullie verslag te lezen.
    Dit komt ook omdat we er over 2 weken met ons hele gezin naar toe gaan.
    Zo weten we al een beetje wat ons te wachten staat.
    Weten jullie of er een veerboot van corralejo naar maroko gaat.

groetjes vanuit een net en koud nederland.

• 12 April 2012 - 14:21

Jan:

Die barbara ziet er wel erg lekker uit..