Uitgeklaard!! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Uitgeklaard!! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Uitgeklaard!!

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

24 Juli 2009 | Turkije, Ankara

Zo, Jacqueline is net weer terug en we zijn officieel uitgeklaard. Ze heeft geweigerd een agent in te schakelen (50 euro) en toen moest ''de kapitein'' maar langskomen. J. heeft voet bij stuk gehouden dat de ''kapitein'' op het schip blijft en dat zij als ''first officer'' de formaliteiten regelt. Na veel gesmijt met de papieren en betaling van 6,90 turkse lira hebben we alle stempeltjes. Geen van de ambtenaren kent de ingewikkelde regeltjes en daarom zeggen ze dat een agent verplicht is, die kent de regeltjes wel. En iedereen betaalt dus maar braaf. Wij gaan voor dat geld gewoon liever ergens een koud biertje drinken, haha.k heb trouwens wel het idee dat vrouwen bij de mediterrane ambtenaren wat meer voor elkaar krigen dan mannen, vandaar dat J. altijd de papierwinkel regelt. En jullie maar denken dat wij hier een beetje ontspannen vakantie vieren. Mis! De Nederlandse Belastingdienst is echt niet de enige instantie waar je papier moet volkrabbelen om ze tevreden te houden. Hoe het inklaren binnenkort in Griekenland verloopt zullen we je ook laten weten. Hopen dat ze ons Turkse hondje niet zien bij het binnenlopen....
Roel en Jacqueline.

• 24 Juli 2009 - 19:23

Ron:

Zo, administratieve zaken genoeg als schipper & co. Maar alles keurig afgeregeld dus.
    En Griekenland ook niet vervelend, lijkt me.
    Hier langzaam alles aan de nieuwe(tijdelijke) situatie aan het wennenen en eerste verzending die kant op al onderweg.
    We houden nog wel even contact ook via andere medium...ga straks eerst even zitten voor Youtube. Erg benieuwd.
    Take care!

• 31 Juli 2009 - 07:58

Edy En Monique:

Hoi Roel en Jacqueline,
    we waren gisteren in de haven om jullie eens op te zoeken. Maar jullie waren vertrokken. Waren ook wel wat laat met ons bezoekje, maar sinds jullie Edy gezien hebben, is hij geopereerd en is onze zoon met vrouw en kleinkind bij ons op vakantie geweest. Drukjes dus.
    Goede reis, veel plezier en tot schrijfs.
    Edy en Monique - Alanya

• 31 Juli 2009 - 21:12

Roland En De Meiden:

Van Harte!

Ik heb net de leenauto opgehaald in Lochem en zondag kunnen we eindelijke op pad.Dame mini begint nu tandjes te krijgen en dat zal ze laten weten ook!

groetjes,
    R&N&N

• 04 Augustus 2009 - 18:25

Maike Bossink:

hallo roel en jaqulien
    ik denk dat de eerste felicitatie voor jacqulien niet is aangekomen, dus bij deze beter laat dan nooit.
    gefeliciteerd met je verjaardag van 31 juli jl.
    verder goede vaart en nu weet ik ook hoe ik jullie kan vinden op de site.
    groet vanuit Lochem maike

• 06 Augustus 2009 - 13:20

STORMERS:

Hallo Roel en Jaqueline,

Hier een berichtje van de Stormers rene en Pascal met een uitmuntend TOP licht.

Nogmaals bedankt voor de reparatie en de gezelligheid.

Ik hoop dat jullie reis voorspoedig verloopt en we misschien elkaar nog eens tegekomen ergens op de wereld wateren.

Wij gaan onze site weer bijwerken en houden kontact.

Groeten Rene en Pascal