Senegal - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Senegal - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Senegal

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

14 Februari 2012 | Senegal, Dakar

We zijn nu ruim een week hier in de Baie de Hann bij Dakar en we vermaken ons prima. We fotografeen heel wat af, het is hier allemaal zo anders dan in Europa. We wandelen iedere dag twee keer met de honden over het zwaar vervuilde strand waar allerlei roofvogels en waadvogels verblijven. De gieren en andere roofvogels doen voortdurend schijnaanvallen op de honden. 's Avonds wordt er door de plaatselijke jeugd druk gevoetbald, blote voeten in het zand. Er valt geen onvertogen woord en ze hebben allemaal sterallures. Af en toe wandelen de plaatselijke schonen in hun veelkleurige gewaden over het strand. We hebben kennis gemaakt met Mama Nougat, Mama Bijou en PeauDouce, die allemaal iets te koop aanbieden, warme maaltijden, nougat of kleding. Het leidingwater is hier echt slootwater, bruin en smerig, we doen dus nagenoeg alles met flessenwater. Een broodje tonijnpate kost 30 cent, een warme maaltijd 3 euro en een fles bier (Gazelle) van een halve liter ruim een euro. We zijn ons aan het voorbereiden om naar Gambia te zeilen en daar de rivier op te gaan. We willen nu wel eens tussen de bavianen en nijlpaarden in de mangrovebossen liggen. Maar we hebben geen haast, als we voor het regenseizoen maar op de Kaap Verden zijn!

Liefs,

Roel en Jacqueline
Raki en James.

• 14 Februari 2012 - 21:36

Madelon:

Ohhhhhh klinkt zooooo lekker. Ik volg jullie sinds een paar weken. Hoorde van Ingrid van Paul dat jullie naar Senegal zouden gaan. Leuk om af en toe iets te lezen. Zo te lezen genieten jullie lekker. Alle goeds! Liefs Madelon

• 15 Februari 2012 - 05:27

Ron:

He jullie!
    Gave foto's erbij gezet!!
    En wat een ervaring om daar op te doen..en dan ook jullie plan om naar Gambia te gaan...wederom even op de kaart kijken hoe dat dan weer ligt tov Senegal.
    Neem het er van, zeker met die voedsel- en bierprijzen...;-)
    Take care!

• 15 Februari 2012 - 18:03

Prachtig:

lijkt me heel tof zo'n reis en zeker zoals jullie foto's nemen, alleen voor mij is het er te zwart bekijk het echt liever van ver.
    groetjes en nog heel veel plezier en genieten maar.