novemberrrr... - Reisverslag uit Gran Tarajal, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu novemberrrr... - Reisverslag uit Gran Tarajal, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

novemberrrr...

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

03 November 2011 | Spanje, Gran Tarajal

Het is alweer november, bijna zes jaar nadat we uit Strijensas zijn vertrokken. Het is half elf in de avond, bij jullie half twaalf en ik heb nog even de hond uitgelaten. Gek idee dat ik dat hier nog in korte broek, t-shirt en op badslippers doe.

Gisteren kregen we een jonge duitse zeiler op bezoek die in zijn zelfgebouwde achtmeter bootje zonder motor onderweg is. Hij heeft al eens de mast verloren en is in een storm op de kust van Ibiza gestrand maar ziet telkens weer kans om de zaak te redderen en weer verder te gaan. Nadat we koffie hadden gedronken bleef hij nog zitten voor een biertje en ook een rood wijntje sloeg hij niet af. Hij had het kennelijk goed naar zijn zin want tegen etenstijd maakte hij geen aanstalten om weer eens op te stappen, Jacqueline heeft dus maar voor drie gekookt en ook de aardappels, bloemkool en karbonade smaakten hem uitstekend. Maar het was gezellig en we hebben veel verhalen uitgewisseld.

De avond ervoor kwam de engelse Richard vragen of Jacqueline backgammon speelde, dat was niet aan dovemansoren gericht. Ze hebben de hele avond dobbelstenen lopen smijten en Jacqueline was duidelijk de betere speler.

Vandaag hebben we zelf maar eens een rustige dag gehouden. Lekker met de hondjes naar het strand geweest, ontbijt langs de waterkant en vanavond een grote tortilla gemaakt. We kregen een verrassend telefoontje van Mohamed Ali uit Tunesie die wilde weten hoe het met James was, hij mist hem nog steeds. Hij heeft ons een beetje bijgepraat over de situatie in zijn land en het was toch wel bijzonder om vanaf de Canarische Eilanden ineens weer met Tunesie te bellen, we zijn daar al weer bijna anderhalf jaar weg.

Reginald en Claudia zijn vertrokken naar Dakar in Senegal en gaan daarna door naar Gambia. Wij krijgen er ook wel zin in om die kant op te gaan dus we hebben alvast elkaars telefoonnummers en emailadressen uitgewisseld. Maar eerst gaan we vanaf eind november naar Gran Canaria en La Gomera om daar de plaatselijk gekweekte bananen eens te proeven. Je hoort van ons of ze smaken...

Roel en Jacqueline.

• 04 November 2011 - 08:15

Ron:

He jullie!

Qua weer zitten jullie er in elk geval een stuk beter bij. Hier echt herfst nu.
    En klinkt allemaal toch wel super relaxed, de komende en gaande man/vrouw aan boord voor drankje, hapje en veel verhalen.
    Verder alles zijn reguliere gangetje hier....met de bekende uitstapjes naar theater, film, etentje of zondagmiddag-koffie-leut-moment;-) met vrienden/innen.
    En daarbij genietend van afwezigheid van studie-druk met diploma in bureau-laatje!!
    Take care!

• 04 November 2011 - 08:39

Inga:

tof te horen dat alles goed gaat met jullie,hier is het ook nog steeds prachtig weer niet te geloven maar waar,zelfs de bomen weten niet goed wat ze met hun bladeren moeten.
    tot hoors

• 04 November 2011 - 09:55

Andrea:

Ook hier is het schitterend, de blaadjes verkleuren geel en rood. De paddestoelenhuisjes laten zich weer zien en de vogeltjes wagen zich aan een hapje op ons terras, dat speciaal voor hen is opgehangen. Puur genieten!