Geen fotoos - Reisverslag uit Alanya, Turkije van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Geen fotoos - Reisverslag uit Alanya, Turkije van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Geen fotoos

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

24 Februari 2009 | Turkije, Alanya

Deze keer geen fotoos. Als je wilt zien waar we liggen kijk je gewoon even op de nieuwe website van www.alanyamarina.com.tr. Klik op de photogallery. Op de twee fotoos rechtsboven kan je (een deel) van onze boot zien achter de groene tent.We liggen hier nog wel een paar weekjes.We hebben drie weken familie uit NL op bezoek. Alles gaat hier rustig zijn gangetje,het weer is de laatste weken van slag met afwisselend regen- en onweersbuien, veel wind en zon tussendoor.
We zijn al behoorlijk ingeburgerd en weten goed de weg in Alanya. Het is hier ook in de winter een levendige boel en er wonen veel Scandinaviers, Duitsers en Nederlanders.We hebben hier zelfs Nederlandse kennissen die ons regelmatig uit eten uitnodigen. Vorige week een reusachtig koud - en warm buffet met muziek en dans na. Voor ca. 10 euro p.p. kan je hier ongehoord schransen! Nogmaals bedankt John en Ingrid...
We luisteren nog steeds dagelijks naar de Wereldomroep en blijven een beetje op de hoogte van wat er bij jullie gebeurt. Het gaat wel vaak over de "crisis" en, oh ja, ik heb kans gezien om tijdens mijn weekje NL een bekeuring te krijgen! Geweldig!
We kijken er wel naar uit om weer te kunnen vertrekken, Cyprus ligt op honderd zeemijlen hier vandaan en nog eens honderd mijl naar Syrie. Misschien dat we op 20 mei weer terug zijn om op uitnodiging van de nieuwe jachthaven hier de opening mee te vieren. Voor de volgende winter hebben we al een aanbod om in Gazipasa te blijven waar dan ook een jachthaven gebouwd gaat worden....we zien wel.
Voorlopig beschikken we nog over een prima WiFi-net dus laat maar iets van je horen/lezen.
Groetjes,
Roel en Jacqueline.

• 25 Februari 2009 - 06:47

Ron:

He jullie!
    Klinkt allemaal weer erg fijn en super relaxed. Ben erg benieuwd of Syrie gaat lukken, lijkt me enorm spannend;-)
    Hier de eerste 2 maanden van het jaar door gekabbeld en kijken uit naar het moment dat de 2 motoren hun winterjasje uit kunnen trekken.
    Take care!

• 01 Maart 2009 - 14:34

Ad & Andrea:

Hoi daar,
    Leuk te lezen dat jullie je daar zo "thuis" voelen. Hou dat vast en blijf genieten zeggen we maar. Zelf zijn we net terug van een sneeuwvakantie en moeten ons vanaf morgen weer zien te schikken in de dagelijkse ritmes van werken en gezinsleven. Zal wel weer lukken maar het duurt dan toch maar weer tot juli voordat ook wij ons even helemaal los kunnen maken van alle beslommeringen hier. Enneh ja die bekeuring, 1 maar in die hele week dat toont toch maar weer eens aan dat je een stuk relaxter in het leven staat...
    Groeten maar weer uit Oud-Beijerland

• 08 Maart 2009 - 21:26

Japc:

nabrander,.... familie was nog even in Alanya maar konden het natuurlijk weer niet vinden en stonden in de haven bij het kasteel in het centrum. Had nog even gezegt dat het voor het centrum was maar die Turken snappen het toch niet helemaal en denken gelijk dat je in het drukste deel van de stad bent...... jammer.... veelplezier en hou de lijzijde droog