Krokodillen...! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Krokodillen...! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Krokodillen...!

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

12 April 2012 | Gambia, Banjul

Hier in de Denton Bridge, een kleine nederzetting op gebouwd met oude containers als wonng, wonen veel jongemannen die dromen van een avontuurlijk leven. Soms zitten ze urenlang over een wereldkaart gebogen te dromen over de verre reizen die ze zouden willen maken. Vaak kies je één van die gasten uit als jouw klusjesman. Hij haalt water en brandstof voor je in zijn kano en begeleidt je op je trips in het binnenland. Hij wordt dan "jouw boy" genoemd. Onze boy is Ebou, een goedlachse, vriendelijke, zeer gespierde jonge vent die echt ALLES voor je doet. Vandaag zijn we met hem op pad geweest naar Bakau om er de krokodillen te bekijken. Niemand valt je lastig als je zo'n locale
"muscle-man" bij je hebt. Ebou heef bijna elk jaar in het regenseizoen wel een keer malaria en verliest dan in een paar dagen tijd ongeveer een derde van zijn gewicht. Met pillen kom je daar weer bovenop en maar hopen dat het geen "chronische" malaria wordt! We hebben met hem in Bakau de krokodillenfarm bekeken en daarna een hapje gegeten in een restaurant. De meeste Gambianen kunnen zich maar zelden vlees veroorloven en hij genoot dan ook zichtbaar van de "steak", wij hadden een kapmes nodig om deze te snijden. Vanmorgen hadde we een probleem met de buitenboordmotor en het was onmogelijk om me de peddels tegen de stroom in naar de kant te komen. De bougie bleek niet te vonken en we hadden geen reserve-bougie bij ons. Met het bougietje van de generator liep ons motortje echter wel soepel. Nu weer een nieuwe bougie voor de generator zien te vinden! Nou ja, we komen er vast wel uit en de fotoos van de krokodillen zullen we morgen toevoegen!
Werkze!
Roel & Jacqueline.

• 12 April 2012 - 04:22

Ron:

He jullie!
    Wat handig, je eigen Ebou!
    Klinkt in elk geval als handig, prettig en praktisch.
    En weer nieuwe ervaringen in jullie inmiddels goed gevulde rugzak;-) en deze keer van meer aansprekende aard.
    Krododillenfoto's erg welkom in elk geva.
    Take care!