Geweldige plek! - Reisverslag uit Premià de Mar, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Geweldige plek! - Reisverslag uit Premià de Mar, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Geweldige plek!

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

09 December 2010 | Spanje, Premià de Mar

We hebben het geweldig getroffen! We liggen op een prima plek in Premia de Mar, net ten noorden van Barcelona. Vorig jaar in mei troffen we in Crotone (It.) twee ontredderde zeilers,vader en zoon Jose sr.en Jose jr., die voor de willekeur van de Griekse authoriteiten uit Griekenland gevlucht waren met achterlating van al hun papieren inclusief paspoorten. We hebben hen toen opgevrolijkt en geholpen en ze nodigden ons onmiddellijk uit om eens naar hun woonplaats Barcelona te komen.
Nu zijn we er... en er is voor ons een gratis ligplaats geregeld. Jose en zijn vader, zijn vrouw en drie kinderen zijn al een paar keer aan boord geweest, erg gezellig. We kunnen in hun huis logeren, elke avond met hen in een restaurant dineren en hun auto gebruiken. Maar dat willen we allemaal niet. Inplaats daarvan hebben we voor de hele familie Munoz aan boord gekookt en genoten van een hapje en een drankje (Estrella bier, Soberano brandy en een lekker wijntje).
Vera, onze griekse schaakster die momenteel een schaaktoernooi in Barcelona speelt, heeft ook al een paar sms-jes gestuurd, ze komt waarschijnlijk morgen (vrijdag)op bezoek en we kijken er naar uit!
We zijn nog niet in Barcelona zelf geweest, we doen het rustig aan maar dat gaat ZEKER gebeuren. We hebben de tijd!
Toen we Barcelona op de landkaart van Spanje zagen schrokken we wel even, we zijn behoorlijk noordelijk afgedwaald! Weer een heel eind zeilen naar Gibraltar. Nou ja, we zien wel.Eerst genieten...
Roel en Jacqueline.

• 09 December 2010 - 15:01

Karel En Jelta:

Bescheidenheid siert de Mens, maarre - wel hardstikke fijn dat jullie nu een tijdje zorgeloos kunnen overwinteren! (Daar wegen geen etentjes etc. tegenop toch?)

• 09 December 2010 - 17:14

Ron:

He jullie daar!!
    Prima plek om te zitten/liggen. Alle tijd en Barca loopt niet weg, lijkt me.
    En fijne mensen om jullie heen zo te lezen.
    Met hapje en drankje de noord-Spaande winterdagen doorkomen zal ook geen probleem zijn;-) En ook Gibraltar loopt niet weg.
    Hier alles wel. Veel studie, druk op werk en soms even de relaxte momenten in andere setting.
    Take care!