Wat een week... - Reisverslag uit La Línea de la Concepción, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Wat een week... - Reisverslag uit La Línea de la Concepción, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Wat een week...

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

01 Juni 2011 | Spanje, La Línea de la Concepción

Nou, dat was me wel een weekje, zeg!
Na onze aankomst in Gibraltar kreeg Jacqueline een serieuze dip in haar gezondheid en we schrokken daar beiden natuurlijk behoorlijk van. Na een stevige medicijnkuur klom ze er weer bovenop maar voor de zekerheid zijn we toch maar in Gibraltar naar het ziekenhuis geweest. We liggen weliswaar met de boot aan de Spaanse kant van de grens maar we besloten toch naar het Engelstalige ziekenhuis te gaan. De Engelsen in Gib hebben een prima reputatie op het gebied van gezondheidszorg en het is maar een half uurtje lopen vanaf de boot. Er zijn wat tests gedaan en we hebben inmiddels de resultaten.

Nadat we over de eerste schrik heen waren en Jacqueline zich weer een heel stuk beter voelde kreeg James een enge hoest. Hup, naar de "veterinario". Hoest bij honden is geen ziekte maar een symptoom van ofwel een aandoening van de luchtwegen ofwel van het hart. De dierenarts stelde vast dat zijn hart prima in orde is en gaf een injectie tegen een luchtweginfectie en... een hoestdrankje. We gaan nu dagelijks langs de dierenarts voor een injectie en vanaf vandaag gaat het alweer een stuk beter.

We hebben een sympatieke buurman aan de steiger, een Rus genaamd Sergej. De ene avond hebben we bij hem aan boord thee op zijn Russisch gedronken (erg sterk dus) en de volgende avond heeft Sergej bij ons Tinto Verano gedronken, een zwak alcoholisch maar erg verfrissend drankje met citroensmaak. Het was namelijk erg warm hier, 33 graden. Ook kregen we van Sergej een aantal klassieke films om op de nieuwe HP laptop-computer van Jacqueline te bekijken. Afijn,we komen de avonden dus best door.

Als we klaar zijn met de kuur van James steken we weer over naar Ceuta om te kijken of onze ouwe kennis "Henk" en zijn Fatima daar nog liggen en om te tanken. Als alles goed gaat steken we daarna de Atlantische Oceaan op. We verlangen er allebei naar om weer eens een paar dagen op zee te zijn. We rekenen erop om in een dag of zeven naar de Canarische Eilanden te kunnen zeilen. Maar natuurlijk laten we jullie weten wanneer we vertrekken....en wees niet boos wanneer we op de Azoren uitkomen!

Vanmiddag werden we opgeschrikt door een enorme explosie hier in de haven. Er bleek
een olie-opslagtank te zijn ontploft en er hangt al uren lang een dikke zwarte rookwolk boven de Rock. Als je meer wilt weten google je gewoon op "explosion Gibraltar" en dan weet je wat we hier allemaal meemaken...

Roel en Jacqueline.

• 01 Juni 2011 - 11:44

Ron:

He jullie!!
    Gisteren al lekker bijgekletst........leuk hoor!!;-)

take care

• 01 Juni 2011 - 15:33

Inga:

Dit is niet niks-Maar goed dat het met Jacqueline alweer inorde is ,er is hier ook het één en ander aan de gang met komkomers -tomaten -sla van Spanje -Duitsland ????? maar het kan ook van melk of vlees komen ze weten het nog niet exact er zijn wel al meer dan 10 mensen aan gestorven alles heel goed wassen en schillen is de boodschap.
    Groetjes vanuit het warme Belgium

• 10 Juni 2011 - 19:48

Karel En Jelta:

Dachten toevallig vandaag aan jullie, hier in het uiterste Noorden van Zweden, bij de grens van Finland MET 32 GRADEN. aan een strandje zagen we een camper van ene Bill en Linda, die een jaar op wereldreis waren - voorzien van de wervende tekst Volg je Dromen - Over 20 jaar heb je alleen maar spijt van de dingen die je NIET deed (etc. Mark Twain)
    Wat een schrik, de minder goede berichten van Jacqueline - maar nu weer echt goed hopen we? Lieve groetjes, K&J