Terug in Alanya - Reisverslag uit Alanya, Turkije van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Terug in Alanya - Reisverslag uit Alanya, Turkije van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Terug in Alanya

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

01 Mei 2009 | Turkije, Alanya

Waarom geen fotoos? Gewoon, omdat we weer terug zijn in Alanya, waar de bouw gestaag vordert. Bij ons vertrek uit Syrië kregen we onverwacht een gepeperde rekening gepresenteerd, met allerlei onverklaarbare kostenposten. Er viel niet veel aan te doen, we moesten 657 euries betalen. De volgende morgen liep het marinapersoneel fris gekapt in nieuwe kleertjes rond, toevallig. Maar al met al was Syrië het bezoek zeker waard! Vanaf Syrië zijn we naar Cyprus gezeild, waar we 1 nachtje illegaal geankerd hebben. We waren immers nog niet ingeklaard. De Cypriotische Kustwacht kwam op bezoek, legde alles op video vast en zei dat we naar Girne moesten doorvaren om in te klaren. Nadat ik had uitgelegd dat we een noodgeval waren (onderbezet, oververmoeid, bang in het donker enz.) mochten we de nacht blijven liggen. Maar onder geen beding aan land gaan! Op dat moment kwam Jacqueline vrolijk vanaf het eiland aanroeien, waar ze Raki had uitgelaten!Honden moeten er eigenlijk in quarantaine, maar alles kwam goed, we konden altijd nog de wijk nemen naar de Turkse wateren. We zijn daarna een dag of vijf in Girne gebleven en hebben wat uitstapjes gemaakt in de Turkse Republiek Noord-Cyprus. Erg mooi eiland. Spectaculair rotskasteel in St.Hilarion, maar omdat de weg ernaartoe langs wat militaire objecten loopt mochten we niet lopend terug. Alleen met een auto en zonder te stoppen!
"We have no car!"
"Than you cannot pass"
"Do we have to stay here the rest of our lives?"
"I call the commander"
"Wait....."
"No passing, only with car"
"Don't have car"
"Sorry, no pass"
Gelukkig stopte er een engels vakantie echtpaar in een huurauto die ons een lift gaven langs de soldaat. De engelsman riep de soldaat nog lachend toe:"You should have shot them!"
In het scheepvaartmuseum van Girne liggen de resten van een boot en de lading uit 300 v.C. die onderweg geweest was van Kos en Rhodos naar Syrië en daar vlak voor de kust door piraten was overvallen. Na Girne zijn we weer naar Alanya gezeild, waar we een paar weken zullen blijven. Feest, dans, drank, buikdanseressen en natuurlijk wat klussen aan de boot. Jacqueline is onze stuurman aan het schuren (de windvaan) en ik ga motoronderhoud plegen (yavas yavas). Je snapt het wel weer, er wordt hier keihard gewerkt, dag en nacht! Tot horens en pas op voor de varkensgriep!
Roel en Jacqueline.

• 02 Mei 2009 - 10:09

Ron:

He jullie daar....;-)
    Wat een onwaarschijnlijke verhalen weer..........!!
    Erg gaaf om te lezen vanuit het brave Nederland...nouja braaf......Ons koninginnedag-verhaal is inmiddels breaking news.
    En jullie weer terug in good old -en- vertrouwd Alanya voor de Turkse versie van Wein, Weib und Gesang, zoals ik het lees;-)
    Geniet ook daar weer.....en
    Take care!

• 04 Mei 2009 - 06:39

Roland:

Wij zijn een weekend naar Lommerbergen geweest om te kijken hoe vakantie met de kleine gaat en het ging goed.

Veel plezier en doe Rob de groeten.

• 14 Mei 2009 - 23:59

Japc:

een heel avontuur dus. prachtig om te lezen dat jullie dit ook weer hebben meegemaakt. We blijven ons verbazen over jullie onderneming. Dachten alleen dat de reis verder naar het oosten/zuiden zou gaan. Leuk om weer te zien dat jullie weer terug zijn op het oude nest. Familie gaat weer richting Tr maar zal niet in ALANYA zijn, dus helaas geen KETELTJE om uit te delen. Hopen als de diensten het toelaten om ook weer eens een bezoek aan Tr te brengen. Blijven jullie avonturen volgen en maar weer eens hopen dat als we thuis zijn jullie on-line zijn. Wifi blijkt erg goed te werken daar in de port of Alanya, hier in het gezin geen varkensgriep maar overmatig last van rug problemen. Hernia's en vastzittende rugspieren, dus ook niet alles. Verder onder de omstandigheden goed naar ons zin en hebben nieuwe doelen. Boot ligt weer op het stand, zeilen en onderdelen in orde, dus als de tijd het toelaat ...... zeilen! geniet van het leven en van elkaar, gr judith anouk peter en caroline XXX