nadenkertje - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu nadenkertje - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

nadenkertje

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

22 Juli 2009 | Turkije, Ankara

Zo,
We zijn de laatste tijd in veel landen geweest, waaronder veel moslimlanden zoals Marokko, Tunesie, Syrie en natuurljk Turkije. We hebben ons nergens onveilg gevoeld. Eergisteren waren we even terug in het welvarende en ontwikkelde Europa, namelijk n Rhodos, Griekenland. Een kwartier nadat we in het haventje hadden vastgemaakt sloop er ineens een dertienjarg knulletje aan boord. Jacqueline beet hem toe dat'e op moest donderen, waarop hij de hond een trap gaf, Jacqueline een ''bitch'' noemde en haar gouden halskettinkje van haar nek rukte en ervandoor ging. De ketting is een aandenken aan Ewout en gelukkig viel het hangertje, de vlinder, terug op het dek. Het kettinkje zijn we kwijt. De politie inschakelen had volgens de Grieken geen enkele zin. n Turkije zou de jandarma een klopjacht ontketend hebben en het verdedigen van je eigen goed is hier geen enkel punt! We waren dus best verward en denken er nog over na. Wellicht heb jij ook suggesties, laat maar weten...
Nu zijn we weer terug n Marmaris, waar we morgen wllen uitklaren om vervolgens ''legaal'' weer Europa binnen te gaan. We willen via Griekenland en Sicilie weer naar het Westen varen, we weten nog niet waar we de winter gaan doorbrengen. Vanmorgen zat ons anker zo vast dat bij een poging om het los te varen onze ankerlier van dek losbrak. Na veel overleg en spierkracht hebben we het toch losgekregen en over een paar dagen krijgen we hopelijk een nieuwe ankerlier, die hadden we net besteld. WORDT VERVOLGD..

• 22 Juli 2009 - 20:09

Japc:

tjaaa, ehhhhh
    armoede is er dus nog steeds in de wereld en brengt mensen op gekke ideeen, in dit geval dus een beroving. blij dat ze nog een deel van haar aandenken heeft. Het is toch bizar dat dit kruimelwerk van hem grote gevolgen voor een ander kan hebben. We weten er inmiddels alles van hoe iets kleins grote gevolgen kan hebben. Toch heel veel plezier en al het goede van 2 wijkmedewerkers uit spijkenisse. O ja we zijn even uit Spijk weg voor enkele weken vacantie in France, maar blijven jullie volgen, judith anouk caat en peet

• 22 Juli 2009 - 20:42

Nina:

Kl4ein blaagje!!! Pfff gelukkig is de vlinder er nog... maar ik heb wel een idee.. als je dat jochie tegenkomt, hem een rotschop verkopen!!!!