Albanie - Reisverslag uit Sarandë, Albanië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Albanie - Reisverslag uit Sarandë, Albanië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Albanie

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

02 Mei 2010 | Albanië, Sarandë

Tsja, we waren zo dichtbij Albanie dat we de verleiding niet konden weerstaan.Vandaag zijn we dus de haven van Sarande in Albanie binnengevaren. Het inklaren hier werd door een uiterst vriendelijke agent, Agim Zholi, voor ons geregeld, het was erg makkelijk en in tien minuten gepiept. Bij onze aankomst lag er een reusachtig Nederlands cruiseschip geankerd, de Westerdam van de Holland America Line met als thuishaven Rotterdam. Verrassing! We wisten niet wat we hier moesten verwachten maar we hebben al gezien dat er maar drie merken autoos rijden: Mercedes, BMW en Audi, en geen lullige instapmodellen! Vriendelijke mensen hier en erg aardig tegen de hondjes Raki en James, een groot verschil met wat we in Griekenland gewend waren. Zo kom je nog eens ergens...Albanie is al lid van de NAVO en ze willen volgens mij ook graag in de EU. Daarvoor moeten ze nog wel een paar zaakjes regelen. Morgen gaan we maar eens op de markt ronkijken en we zullen jullie binnenkort laten weten hoe we het hier vinden. Al met al hebben we zo toch alweer heel wat landen bezocht en bijna overal vriendelijke en gastvrije mensen ontmoet. Je gaat het horen....
Roel, Jacqueline, Raki en James.

• 04 Mei 2010 - 05:55

R&N&N:

Wij zijn eindelijk begonnen met badkamer en tuin op te knappen dus de online reacties zullen zo nu en dan wat trager zijn dan normaal. Na vier dagen scheppen in de regen heb ik geen onderarmen meer over maar het schiet wel lekker op. Veel plezier in Albania!