Feiten... - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Feiten... - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Feiten...

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

24 April 2012 | Gambia, Banjul

We blijven ons hier verbazen, zomaar wat feiten:
Golfkartonnen dozen worden hier niet weggegooid. Ze worden versnipperd en de snippers worden als voer voor de koeien gebruikt...
Boeren uit het woestijnrijke Mauretanie kopen hier oude kranten op om deze versnipperd aan hun kamelen te voeren.
Wanneer je vrouw hoogzwanger is breng je haar terug naar het huis van haar ouders om daar (of even in het hospitaal) te bevallen. Als de baby na een maand of twee sterk genoeg is neem je haar weer terug in je eigen huis.
De naamgeving van de nieuwgeborene is een enorm feest. Het duurt van vroeg in de morgen tot middernacht, jawel, in het huis van je schoonouders. We waren vandaag op zo'n feest, wel honderd bezoekers, zang, dans, eten en drinken en er werden zowel een schaap als een geit geslacht en in stukken gehakt gekookt met rijst en groente. We hebben niet meegegeten maar wel een kadootje bijgedragen: rijst, bakolie, mayonaise, honing enz. enz.
De mensen zijn hier prachtig, de mannen gespierd en geen gram te vet. De vrouwen in hun kleurrijke kleding gewoon heel mooi. In de toeristencentra zie je veel Europese vrouwen van rond de zestig hand-in-hand met een zwarte "muscle-boy" van in de twintig flaneren. Ook dikbuikige blanke pensionada's die met een knap jong zwart meisje rondlopen zijn geen zeldzaamheid. Wij bekijken het geamuseerd vanaf enige afstand en denken bij onszelf dat het (te) grote verschil tussen arm en rijk aan dit soort toestanden bijdraagt...
Morgen gaan we weer wat recente fotoos bewerken, we zullen er een paar van de mooie mensen hier plaatsen.

Stem verstandig binnenkort!

Roel & Jacqueline.

• 25 April 2012 - 04:24

Ron:

He jullie!

Als ik jullie voorbeelden zo lees zijn ze lang niet allemaal slecht;-)
    Overigens wel eens een documentaire gezien over Engelse dames op leeftijd die Afrikaanse landen als vakantie-bestemming kiezen vanwege de hoeveelheid beschikbare jonge atletische vakantie-vriendjes.
    Kom je op het strandbad van de Kralingse Plas toch minder tegen;-)
    Take care!