...het lek gevonden... - Reisverslag uit Melilla, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu ...het lek gevonden... - Reisverslag uit Melilla, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

...het lek gevonden...

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

29 April 2011 | Spanje, Melilla

Terwijl William zijn Kate voor eeuwig trouw zwoer hebben wij het lek gezocht waar het zeewater de boot in komt. Het bleek een slijtgaatje in het plastic waterslot van de motoruitlaat te zijn. Dat heeft jarenlang tegen de stalen huidplaat getrild en is doorgesleten. Zo'n plastic opvangbakje (Vetus 40 LP) kost 213 euro dus dat gaan we maar eens repareren. Als het erg hard gaat lekken zetten we gewoon de motor uit! Het bilgepompje dat eronder het water wegpompt werkt weer prima dus wat kan ons gebeuren?

Melilla is leuk, een mengeling van Marokkaanse en Spaanse culturen en belastingvrij. Een pakje zware Van Nelle kost hier 3,20 euro, in de rest van Spanje 7,15.

We blijven hier nog een paar daagjes liggen, houden het weerbericht in de gaten en gaan zodra de wind gunstig is maar weer eens de Straat van Gibraltar in.

Groetjes,

Roel en Jacqueline.

• 30 April 2011 - 05:54

Ron:

Okay, hou jullie in de gaten;-)