een plaattje van een schaakster - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu een plaattje van een schaakster - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

een plaattje van een schaakster

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

15 December 2009 | Griekenland, Athene

Hoi,
We zijn doorgaans de enige zeilboot in Argostoli alhoewel er gisteren een Franse boot is aangekomen uit Catania op Sicilie. Ze waren net op tijd hier binnen want we kregen gisteravond en vannacht weer een storm over ons heen. Met ons wasgoed aan de lijn en de puppies aan dek trekken we veel bezoekers en vaak komen er mensen aan boord een praatje maken en een bakkie koffie drinken. De afgelopen week hadden we elke dag bezoek van een Griekse schaakster die hier een toernooi speelde en kampoen werd. Het was een geweldige meid, ze is nu terug naar Athene en we missen haar gezelschap al... Meteen na de ceremonie kwam ze trots haar nieuwe bokaal aan boord laten zien. Op het fotootje zie je haar en een stukje van de bokaal.
Het weer is nog aangenaam, een graad of achttien overdag en nog steeds erg lekker als de zon schijnt. We houden het nog wel even vol....
Roel en Jacqueline.

• 15 December 2009 - 18:32

Japc:

wasgoed aan de lijn en de puppies aan dek? klinkt echt Nederlands. Hier niet hoor, nachtvorst en overdag een ijspegel aan je neus. Bij mij dan niet. Ben en nachtuil, alleen maar nachtdiensten dus overdag lekker op bed. Feestdagen kome er bij jullie ook aan, verjaardag, trouwdag en naturlijk de kerst. Horde net dat de boom in Istanbul ook staat en dat ze de 20e hierheen komen. Wordt weer een drukke kerst. Nog maar 8 nachte en dan is het kerst voor ons. Hele fijne dagen en snap dat je het schaken al mist!!!!

• 15 December 2009 - 18:48

Ad&Andrea:

Blijkt maar weer eens dat vele vooroordelen niet opgaan want deze schaakster oogt zeker niet als een saai/duf typetje.... Ook van uit Oud-Beijerland hele fijne feest- en andere gedenkwaardige dagen toegewenst.
    Gr. Ad,Andrea & Kids

• 15 December 2009 - 21:53

René En Anita:

Hoi schippers van de Horizon. Lees en zie dat het jullie niet aan aangenaam gezelschap ontbreekt! En dan nog eens de gezelligheid van jullie viervoeters om jullie heen. Dat moeten wel hele gezellige én fijne dagen worden. Bij deze dan ook namens ons toegewenst.

• 16 December 2009 - 07:30

Ron:

Ik kijk ineens heel anders tegen "schaak-mat" aan;-)

• 18 December 2009 - 20:53

Xan En Philip:

Hallo daaro.
    Nou Griekenland valt toch nog best wel mee, zo te lezen. Jullie houden het daar nog wel even uit, met Raki en pubs.
    Vooral warme feestdagen hoor.Hier is het bagger zo koud.