laatste nieuws... - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu laatste nieuws... - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

laatste nieuws...

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

17 Mei 2012 | Gambia, Banjul

Ik ben nu 8 dagen niet van boord geweest maar voel me al een stuk beter. 8 dagen geledn gingen we op weg. We kwamen bij een bries van 5 Bft. voor de ondiepe kust hier in een rommelig zeetje terecht maar we konden aan de wind de goede richting zeilen. We hadden Ebou bij ons, hij heeft alle papieren geregeld en wilde met ons mee. Ik kookte eten en wilde net opscheppen toen de boot weer een gooi maakte. Met in mijn ene hand een bord en in de andere een opscheplepel viel ik vanaf de kombuis aan de "hoge" bakboordkant tegen de navigatietafel aan de "lage" stuurboordkant. Mijn rug botste tegen de hoek van de tafel en er brak een rib af....geen adem, bewustzijnsverlies, spaghetti door de boot en nog meer van die nare dingen. Ik was tot niets in staat en Jacqueline besloot terug te gaan. Ik vond het allemaal best. We kwamen nog even vast te zitten in een nauwelijks gemarkeerd vissersnet maar lieten 's nachts veilig het anker zakken, terug in Banjul...

Ebou bleef aan boord en doet alles voor ons, zonder hem hadde we echt een probleem gehad. Er is geen haven waar je met een zeilbootje kunt aanleggen en we liggen inmiddels weer voor anker in Denton Bridge. Ik gebruik pijnpleisters, inlandse toverzalfjes, slaap op mijn linkerzij en heb het advies om weg te blijven uit het ziekenhuis hier opgevolgd. Lachen doet pijn maar dat moet dan maar.

Onderweg naar Denton Bridge zagen we nog een boomkano met oesterpluksters die in moeilijkheden verkeerde. Ze dreigden door de stroom de open oceaan op te drijven omdat de boot die hen sleepte motorproblemen had. En passant hebben we de beide bootjes naar veiliger water gesleept. Ik zal meteen een fotootje van onze reddingsactie plaatsen.

Jacqueline en Ebou hebben nu een vrije middag, ze zijn met het bijbootje de kreken in om te vissen. We gaan straks grillen, tenminste...

Nou ja, dat lees je dan wel in het volgende bericht!

Groetjes,

Roel.


  • 17 Mei 2012 - 18:33

    RNN:

    Tsjemig! Weer een flinke smak gemaakt dus. Als ik het goed heb zijn dat niet je eerste gebroken ribben toch? Veel beterschap vanuit een regenachtig Amersfoort.

  • 18 Mei 2012 - 08:49

    Ron:

    He jullie!!
    Wat een verhaal is dit zeg,
    Mega lelijke salto gemaakt dus en ff op de plaats rust tot je ribje weer geheeld is.
    Hier een erg verdrieitige week gehad ivm overlijden van mijn moedertje......!
    Met elkaar heel intens beleefd en waardig afgerond maar het gat dat hierdoor ontstaan is went nog niet.....
    En ivm verbouwing aan mijn eigen appartement logeer ik nu notabene in haar leegstaande huis, erg dubbel qua beleving en gevoel.
    Eind vd maand lekker weekje Cote d'Azur om de zinnen te verzetten en erg fijn vooruitzicht. Als we terug komen vlieg ik na twee dagen met werktripje van mijn meisje mee naar Bangkok voor een lang weekend, klinkt heel decadent:-)...48u Azie-sfeer snuiven......
    Sterkte met herstel en goed verblijf daar....keep in touch.
    Take care!!!!

  • 28 Mei 2012 - 14:44

    Gudrun:

    Hallo, wo seit ihr? Ganz liebe Grüsse aus Gambia von Gudrun & Beatrice
    e-mail: gl.asb@gmx.com

  • 28 Mei 2012 - 21:02

    Inga:

    Hé vrienden,laat nu pas iets horen want ben even weg geweest,zie dat het toch weer beter is maar vind het wel spannend,groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Mijn eerste reis

Waarheen? Hoe lang? We weten het niet.

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2021

Avondklok?

31 December 2020

2020

07 December 2020

Zou het...?

23 December 2016

japc

22 December 2016

2017
Roel en Jacqueline

alsmaar op reis...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 411831

Voorgaande reizen:

31 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: