Meltemi - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Meltemi - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Meltemi

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

13 Augustus 2009 | Griekenland, Athene

We zijn weer op Tilos...we hebben twee keer geprobeer tegen de Meltemi in naar Niseros te gaan. De eerste keer zijn we teruggekeerd, Niseros lag recht tegen de wind, we hebben er gewoon een leuke zeildag van gemaakt. De tweede keer zijn we (illegaal) naar een prachtig klein baaitje in Turkije gegaan (Parmak Buku), een echt paradijsje. Daar hebben we een nachtje geankerd, we hebben er gegeten met de Turken en de volgende dag ontbeten. Tomaten, olijven, eieren, witte kaas, geroosterd brood en koffie. Weer op weg naar Niseros, nu pal West. Naarmate we dichterbij kwamen nam de wind weer toe. Hij blaast daar tussen het Griekse eiland Kos en de Turkse Kaap Krio door en kwam weer recht op de neus. Ver mijltjes voor Niseros gingen we zo tekeer dat ik op het voordek tegen het dek kwakte en daarbij een gat in mijn kin en een pijnlijke rib opliep. Door het steigeren van de boot op de korte steile golven was het al lastig genoeg om op het voordek aan boord te blijven. We besloten om te keren en zijn op alleen een stagfokkie met 6 knopen naar Tilos teruggevaren. Vandaag een dagje in de haven gelegen, wonden verzorgd, ego opgepoetst en morgen gaan we het gewoon via Kreta proberen. Hoe dat afloopt hoor je natuurlijk weer..
Roel en Jacqueline.

• 13 Augustus 2009 - 21:17

Ron:

Zo dan. Serieus werk dus en en gewonde aan boord. Scheepsarts Jacq aan het werk?
    Die wond zal wel snel genezen, ego is ander koekie;-)
    En wat grappig is dat je wel naar Griekenland wil, maar niet kan....!
    Ook wel bijzonder.
    Hier alles wel......vakanties lopen langzaam af en iedereen druppelt weer binnen.
    Met meisje ook okay. Vandaag even gesproken op belachelijke slechte lijn maar klonk allemaal prima, gelukkig. Tellen verder af!

Take care jullie!!

• 17 Augustus 2009 - 07:13

R&N&N:

Ai ai ai! Ik hoop maar dat je de boot niet hebt beschadigd met je kin! Wij hebben anderhalve week vakantie achter de rug en nu weer aan de slag! Nora begint een echte waterrat te worden, dus laat de zwemvesten maar in de winkel liggen.