Canarias - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu Canarias - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

Canarias

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

28 September 2011 | Spanje, Corralejo

We zijn nu bijna twee weken op de Canarische Eilanden en beginnen onze draai een beetje te vinden. De beide jachthavens op Lanzarote waren weliswaar erg luxe maar toch niet de plek die wij zochten. Bovendien zijn ze duur en erg gereglementeerd. Je mag je was niet aan boord te drogen hangen, je windgenerator mag niet draaien enz. enz. We zijn overgestoken naar Fuerteventura en liggen nu in een overheidshaventje in Corralejo. We hebben zojuist permissie gekregen om nog een week te blijven. Dat bevalt ons veel beter. We hebben ook nog een nacht geankerd achter een klein eilandje, Isla de Lobos, maar daar was in de avond erg veel herrie van dronken gasten op charterboten met dikke stereoluidsprekers. Bovendien was er weinig plaats zodat we midden in de nacht tegen een grote mooringboei lagen te bonken en een heel eind ankerketting moesten inhalen om weer vrij te liggen.

Het weer is hier perfect. Het hele jaar door wordt het niet warmer dan dertig en niet kouder dan twintig graden, de zeewatertemperatuur is het hele jaar twintig of eenentwintig graden. De komende tijd zullen een aantal kennissen de Canaries bezoeken, Erwin komt met zijn gezin uit Holland een week in januari naar Lanzarote, Klaus en Yvonne uit Duitsland komen over enkele dagen naar Las Palmas op Gran Canaria waar hun boot ligt en Lillian uit Zweden brengt ook nog een bezoekje aan Las Palmas, misschien zien we elkaar hier ergens.

We hebben een superfototoestel gekocht en we zijn weer druk aan het fotograferen geslagen. Hierbij alvast twee plaatjes die we op Fuerteventura maakten.

Vandaag vieren we de tweede verjaardag van James, hij loopt met een grote rode strik op. Eens kijken of hij de kaarsjes kan uitblazen....

Roel en Jacqueline.

• 28 September 2011 - 15:45

Ron:

He jullie!!!

Klinkt dat lekker zeg..hele jaar tussen de 20-30 gr.
    Alhoewel we hier een buitengewoon aangename nazomer/start vd herfst hebben.....ook heel fijn.
    Hier alles weer in werkritme...en volgende week eindgesprek van mijn studie. Theoretisch kan niet meer mis gaan maar gewoon beter om dat dinsdagavond zeker te weten...en een fles champagne tegen aan te slaan.
    Geniet lekker van jullie rustige eiland....en mooie weer!
    Ohja..felicitatie aan James!
    Take care

• 29 September 2011 - 14:02

Edwin En Co:

Ten eerste van harte gefeliciteerd met de jongste!!
    Neem er maar een lekkere koude San Miguel op. Het lijkt ons heel erg leuk om jullie te treffen in januari, dus als jullie dan nog in de buurt zijn dan spreken we wat af.
    Geniet voorlopig van het heerlijke weer, dat doen wij momenteel ook, want hier is dan eindelijk toch de zomer begonnen. (tot maandag in ieder geval)
    Groeten Edwin, Danielle, Job en Rik

• 08 Oktober 2011 - 19:25

Johan En Hennie:

vorige week hebben we elkaar ontmoet op de kade en daarna in het centrum van correlejo. We hebben veel respect gekregen voor jullie keuze om op deze manier te reizen. Vooral om te kiezen voor wat je graag wil doen tijdens je leven. Wij wensen jullie een goede en behouden vaart en bovenal veel wijsheid en geluk tijdens jullie reis.
    Hartelijke groeten,
    johan en hennie uit wijster.