berichtje - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu berichtje - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

berichtje

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

09 Juli 2011 | Portugal, Portimão

Nadat we wat klusjes aan de boot gedaan hebben in de marina van Lagos zijn we afgelopen zondag voor anker gegaan in Portimao. We hebben een prima ankerplek tussen ongeveer twintig andere jachtjes van vele nationaliteiten. We varen per dag minstens twee keer met onze Bic-Explorer bijboot naar de kant om de honden uit te laten, boodschapjes te doen en een beetje in de omgeving te slenteren. We willen ook nog wel een poosje terug naar Faro omdat dat ook een mooie plek is. Portugal bevalt ons trouwens prima en we moeten toch maar weer zien om de maanden juli en augustus door te komen met de topdrukte en bijbehorende topprijzen.

We hebben een nieuwe ankerketting nodig, die van ons begint wel erg te roesten. Waarom kost dat spul overal 5 euro per meter en uitgerekend hier ruim 8 euro? We wachten er nog wel eventjes mee. Als het echt mis gaat kunnen we mooi ons reserve-anker weer eens uitproberen...

Deze week kregen we antwoord van de geweldige arts uit Dordrecht die de bloedanalyse van Jacqueline uit Gibraltar bekeken heeft. Het was geruststellend en daar zijn we natuurlijk erg blij mee. We kunnen er gewoon mee verder! We zijn dan ook van plan om eind augustus naar de Canarische Eilanden over te steken.

Dus als je niks te doen hebt en wel eens met eigen ogen wilt zien hoe wij het al meer dan vijf jaar op ons bootje van negeneneenhalve meter uithouden; we liggen nog wel een paar weken in de buurt van het vliegveld van Faro....

Roel en Jacqueline.

• 09 Juli 2011 - 16:30

Ron:

Hey jullie;-)

Goed nieuws dat bericht van arts geruststellend is. Erg fijn te lezen.
    En verder kabbelen jullie lekker de zomer door volgens mij.
    Hier kabbelt net zo!
    Studie in afronding, laatste punten op her en der een i.
    Landkaarten op tafel voor route-plan van aug. En tussendoor wat eten op terrasje...Komen er steeds meer bij en best nog lastig kiezen;-)
    Faro-tip gelezen!!!
    En Canarische tip ook trouwens.
    Ik ga lazy saturday-evening houden met wat luitjes.........het weer is er goed voor!!
    Take care!

• 10 Juli 2011 - 08:12

Marc En Inga:

tof te horen dat het goed gaat met jullie en dan speciaal met jacqueline
    wij liggen nu in Andratx -Mallorca en gaan soms ankeren lekker zwemmen en genieten het leven op een boot kan heel mooi zijn,zoals je al zelf zei
    groetjes en honden knuffels

• 19 Juli 2011 - 09:38

Philip:

Ik heb jullie verslag gelezen en ben erg blij dat jullie arts in Nederland zo'n geruststellend bericht heeft gestuurd. Voorlopig geen zorgen en alleen maar genieten van het vrije leven. We volgen jullie.
    philip