afscheid Turkije - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu afscheid Turkije - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

afscheid Turkije

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

24 Juli 2009 | Turkije, Ankara

Het kost ons best moeite om afscheid te nemen van Turkije. Aan de ene kant hebben we het hier perfect naar onze zin, aan de andere kant willen we ook weer andere gebieden ontdekken, de wereld is zo groot! Hoe dan ook, Jacqueline is nu onderweg om uit te klaren, vervelend werk langs alle autoriteiten met steeds veranderende regels. Nu willen ze weer dat je een agent inschakelt (betalen) en een uitgebreide inventarislijst overhandigt. Gestempeld, natuurlijk, a raison de 40 eurootjes. Ze zal haar best gaan doen om er onderuit te komen en desnoods verlaten we Tr illegaal, maar liever regelen we de zaken netjes, zodat we er ook weer zonder problemen terug kunnen komen...En dan straks weer inklaren in Europa (Griekenland), waar de havenautoriteiten ook weer allemaal twintig eurootjes willen vangen. We laten je natuurlijk weten hoe we eruit springen. Het is hier erg warm maar gelukkig is er WND! We zijn van plan om via de Sporaden, Pelopponesos, Sicilie, Tunesie en Sardinie terug naar het westen te zeilen, misschien via de Straat van Messina zoveel mogelijk Noord te blijven om de tegenstroom langs de Afrikaanse kust te mijden. Marokko, here we come again...!
Keep in touch!
Roel en Jacqueline.

• 24 Juli 2009 - 12:45

Aschwien&Jenneviev:

Hoi Jacqueline,

Hoe is het met u. Kent u ons nog. U had ons ontmoet in Anlanya deze zomer. We kwamen elkaar tegen bij Jimmy's Friend Chicken (surinaams stelle'tje). Heel leuk om u verhalen te lezen en ik hoop dat u nog veel mooie landen mag ontdekken. Groetjes Aschwien en Jenneviev