onderrrrweg...maar het gaat niet hard - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu onderrrrweg...maar het gaat niet hard - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

onderrrrweg...maar het gaat niet hard

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

06 Maart 2011 | Spanje, Madrid

We hebben ons winterplekje in Premia de Mar na bijna drie gezellige maanden verlaten en zijn weer onderweg, maar het gaat niet hard. Er is geen wind (meestal) of er staat ineens weer een 6 Bft op de kust.De Spaanse oostkust is hier erg steil oplopend van 1000 m. diepte naar zo'n 70 meter en dat betekent dat het aan lager wal niet erg comfortabel is bij harde wind: steile golven en brekers, hoewel niet erg hoog (2 a 3 meter).
We waren nog een dag in Barcelona maar hadden deze keer snel genoeg van het leven in de grote stad. Een zwerfpaal bleef scheldend achter ons aanlopen omdat James tegen hem blafte. Toen Roel hem verzocht op te rotten trok hij een schaar onder zijn jas vandaan en maakte daarmee steekbewegingen. Onder zijn jas droeg hij ook nog een voorraad messen. Inmiddels snelde de politie van alle kanten toe maar Zwerfpaal verdween in de drukte.... Sorry Zwerfpaal, onze hond heeft het niet zo op jouw type. Geniet jij maar verder van wat de grote stad je te bieden heeft, wij zoeken wel een ander plekkie.
Nu liggen we in Vilanova y Geltru waar Carnaval gevierd wordt. Costa Dorada heet het hier en het is een leuk klein stadje met een groot stil strand. Het is fantastisch weer, volop zon en twintig graden overdag. De dagen worden alweer langer en binnenkort moeten we maar weer eens mijlen gaan maken...je hoort!
Roel en Jacqueline.

• 06 Maart 2011 - 11:47

Ron:

He zeerovers!
    Lekker verhaal zeg, in Barca.......scharen-zwaaiende man! Gelukkig niets gebeurd en hulp was nabij.
    Begrijp dat jullie voor even een nieuw stekje hebben waar het fijn is.....en heel benieuwd wat jullie koers daarna zal zijn.
    Hier still going strong;-) Na drukke volle week het weekend even gebruiken om bij te komen alhoewel de studie bijzonder veel aandacht vraagt momenteel. Maar geen klachten want vind het allemaal even boeiend.
    Verder voorzichtig op de landkaarten kijken wat vd zomer per motor allemaal leuk is en kom er achter dat alles leuk is....als er ook maar bergen in de route zitten.
    Nog niet precies helder wanneer ik ga maar plannen maken en over routes nadenken is een heerlijke afleiding.
    Wens jullie goed verblijf in carnavals-omgeving en blijf jullie volgen.
    Take care!!

• 08 Maart 2011 - 08:05

Inga:

hello vrienden
    weer een straf verhaal
    heb je de foto van de manta al kunnen openen

• 21 Maart 2011 - 12:46

Cem Sarikaya:

Ha die Roel,

Afgelopen vrijdag hadden we een reünie met onze voormalige sectie bij Sjonnie thuis. Ook jij bent de revu gepasseerd en zodoende kwam ik vandaag dan ook even op je webblog. Leuk om wat verslagen van jullie terug te lezen. En heel leuk dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Verder heb ik het verslag van Bodrum gelezen, stel mij op de hoogte een volgende keer als je er bent. Niet dat ik voor de standplaats tarief wat kan betekenen maar ik kan jullie wel welkom heten in ons appartement.

Verder zal ik trachten zo nu en dan je verslagen na te lezen.

Groet
    Cem