onderrrr....weg - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu onderrrr....weg - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

onderrrr....weg

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

29 Mei 2012 | Senegal, Dakar

We hebben weer gevaren....en voor het eerst met bemanning in opleiding: Ebou. Anders had het ook niet gekund, twee weken na mijn ongelukje. We zijn van Banjul in Gambia naar Dakar in Senegal gevaren waar we ons anker wederom bij de "Cercle du voile" hebben laten vallen. Herenigd met de Gabber van Erik en Ernie en vanavond samen met hen en de Italianen Kiko en Fabricio en vriendin weer barbecuen. Kiko is nu vis kopen en Jacqueline is met Ebou op pad om in te klaren.

Ook dit reisje ging niet helemaal vanzelf, er brak onderweg een bout waarmee de dynamo en de oliekoeler aan het motorblok vastzitten. De oliekoeler zakte zover naar beneden dat de koelslang (zeewater) losbrak en de motor oververhit raakte. Koelvloeistof en zeewater sproeiden vrolijk door de motorruimte. Met een passende nieuwe slangklem en een bijna passende nieuwe bout hadden we binnen een uur de zaak weer aan het draaien en konden we onze nachtelijke tocht tussen de onverlichte vissersbootjes vervolgen, eigenlijk gekkenwerk hier. Af en toe wordt er vlak voor je plotseling een zaklamp aangestoken om aan te geven dat er een vissertje in de weg ligt. De grotere vissers hebben kleine flitslampjes in allerlei kleuren. De voorgeschreven navigatieverlichting bestaat hier niet.

We proberen hier nog een tijdje te blijven voor het herstel van boot en bemanning en de gezelligheid met de andere zeilers.

Roel, Jacqueline, Ebou en de hondjes.

• 29 Mei 2012 - 11:16

R&N&N&?:

Wat zie ik nu, onder de dertig graden? Zelfs hier in Nederland is het nog warmer!

• 02 Juni 2012 - 17:09

Karel En Jelta:

Wat is onze kampeervakantie in Frankrijk tam vergeleken met jullie avonturen! Maar de temp. daar kunnen wij , in de buurt van Sables d'Olonnes aardig meekomen. Van harte beterschap jongens! Zowel met de ribben, als met de Horizon zelf (inmiddels toch wel een gemaltraiteerde Oude Dame! Hou vol!