rust - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu rust - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

rust

Door: Roel en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

03 Januari 2012 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

We hebben de laatste tijd niet veel geschreven terwijl we daar toch zat tijd voor hebben. Dat heeft een paar oorzaken: het internet is hier erg krakkemikkerig, we hebben bezoek gehad, we doen wat kleine klusjes en er gebeurt niets bijzonders, heerlijk!
De Kerst en Nieuwjaar hebben we aan boord doorgebracht. Vanwege het vuurwerk wilden we met de honden op de boot blijven terwijl er buiten toch aardig wat feestjes aan de gang waren. De Sailors bar was vanaf elf uur geopend en de consumpties waren gratis.... Het vuurwerk begon stipt om twaalf uur en was om een uur of een weer afgelopen. Buiten die tijden wordt er niets aangestoken en dat is eigenlijk wel erg prettig. Jammer dat een paar jachteigenaren zonodig hun oude noodraketten in de haven moesten afschieten, je houdt je hart vast als die dingen brandend tussen de andere bootjes neerkomen.
Nieuwjaarsdag hebben we een flinke wandeling gemaakt en het eerste wat we op de boulevard tegenkwamen was een jongeman in zwarte smoking die op een bankje in zijn eigen kots lag te slapen: de beste wensen!
Gisteren is de vrouw van een ex-collega met haar moeder en dochter bij ons op bezoek geweest, ze is hier op het eiland op vakantie. Best leuk om elkaar na zes jaar weer eens te zien. Omdat de moeder met haar vierentachtig jaren niet bij ons op de boegspriet kon klimmen hebben we onze couscous maar met zijn allen op de boot van buurman Willem gegeten.Willem vertrekt morgen of overmorgen naar Suriname en is met de laatste klusjes aan boord bezig, we hebben er een fijne buurman aan en dat vieren af en toe samen met een glaasje rode wijn...
De afgelopen weken hebben we van drie bevriende stellen bericht gekregen dat ze stoppen met varen of de boot verkocht hebben. Vreemd, wat moet je dan daarna gaan doen???
Benieuwd wat het komende jaar ons gaat brengen maar eerst het langverwachte bezoek van Roland en Nora maar eens vieren. Enneh, mocht je in de buurt zijn, de koffie is klaar!
De allerbeste wensen voor 2019...

Roel & Jacqueline
Raki & Jame

(misschien een leuke naam voor onze volgende boot: Roja Raja)

• 03 Januari 2012 - 20:58

JAPC:

VOORAL EERST DE BESTE WENSEN VOOR HET NIEUWE JAAR EN DAT HET MAAR EEN GEZOND EN VROLIJK JAAR MAG WORDEN. HIER HET FEEST GEVIERD MET VRIIENDEN EN EEN COLLEGA DIE EEN BEETJE EENZAAM WAS. WAS EEN LEUK FEESTJE. LEUK DAT PAUL Z'N VROUW, SCHOONMOEDER EN KIND ER WAREN. HIER LEKKER EEN WEEK VRIJ EN VEEL KLUSSEN IN DE BADKAMER VAN MIJN VADER WAAR EEN LEK IN DE CV VOOR VEEL AANDACHT VRAAGT. REGEN KOMT MET BAKKEN NAAR BENEDEN DUS KACHEL AAN EN MAAR BINNEN BLIJVEN.
    MAAR EVEN WAT BINNEN KLUSJES ZOEKEN EN FILM KIJKEN MET DE MEIDEN. VEEL PLEZIER DAAR EN NEEM ER NOG EEN OP ONS EN HET NIEUWE JAAR, JUDITH ANOUK PETER EN CAAT

• 04 Januari 2012 - 18:44

Ad&Andrea:

Hallo samen,

Sorry al een tijdje niet meer gereageerd maar ik bedacht me ineens dat Roel pas jarig was. Van Harte nog! Ook wensen we jullie uiteraard een heel goed 2012, vanuit een stormachtig Oud-Beijerland. Zo te lezen gaat dat jullie wel lukken, wij inmiddels weer een beetje aan het aftellen naar de volgende vakantie (wintersport). Blijf genieten jullie en wij blijven je volgen...
    Gr. Ad,Andrea Romy & Jesper