En verder... - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu En verder... - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

En verder...

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

14 Augustus 2015 | Kaap Verdië, Mindelo

Het is binnenkort een jaar geleden dat mijn lieve Jacqueline hier in Mindelo overleden is. Ik denk nog iedere dag aan haar.

Vandaag heb ik ons reisverhaal nog eens nagelezen, ik wordt er elke keer weer blij van.

Raki, het hondje dat Jacqueline en ik in Turkije aan boord namen, is nog bij me, en haar zoon James ook. Ze worden nu uitstekend verzorgd door Dudu, een Kaapverdiaanse vrouw die bij me woont en voor me zorgt.

Het leven gaat door.
Maar gelukkig blijft er ruimte voor de mooie herinneringen van vroeger.
Dudu heeft daar alle respect voor.

Ik kan niet iedereen die me al die jaren volgde persoonlijk bedanken. Maar ik zal jullie nooit vergeten. Roland, Nina, Ron, Rob, Peter, Rene, Louis, Jan, Ruud, Gijs, Hans, Mario, Marion, Marie-France, Jetty en alle anderen, het ga jullie goed.

Dikke kus,

Roel.

• 09 Oktober 2015 - 23:06

Erik:

Hi Roel,
    I would like to get an mailadress to You. I have bought the Brasser 32 from Peder. Do you have an adress that I can use?
    Best Regards
    Erik

• 23 December 2015 - 14:45

Jan Bos:

Dag Roel,
    Rond 1968 zaten wij bij elkaar in de klas op de Oranje Nassau Mulo.
    Het spijt me te horen dat Jacqueline vorig jaar overleed. Ook zij was een klasgenootje en ik herinner me nog goed hoe jullie eerste verliefdheid zich ontwikkelde enhoe verbaasd wij als veelal naïeve klasgenoten naar jullie vaak onstuimig samengaan keken. Had toen zeker niet gedacht dat jullie relatie zo lang en zo liefdevol stand zou houden! Jammer dat ze niet meer bij je is.
    Puur toeval reed ik een paar dagen geleden lang het Vroesenpark en wees mijn vrouw de straat waar Jacqueline destijds woonde. Besloot daarna even te googelen, vandaar dat ik je nu zo vond.
    Hoop dat het goed met je gaat nu. Dagen rond de jaarwisseling zijn moeilijk, maar je zegt veel goeds te hebben om op terug te kijken. Zo kijk ik ook terug op onze mulotijd, al was jij slimmer dan ik, door, ondanks alle kattenkwaad en ongein die we uithaalden, tóch in één keer te slagen. Ik zakte, waar mijn ouders niet zo blij mee waren! Ze hadden me gewaarschuwd! Is nadien wel goed gekomen, dat wel! Zo'n zwervend en zeevarend bestaan als jij is het voor mij niet geworden, maar getrouwd met een Ierse vrouw, drie kinderen en leuk werk, ben ik heel tevreden. We wonen sinds jaar en dag in Krimpen!
    Het ga je goed!

Met vriendelijke groet,