"Last port of call" - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu "Last port of call" - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Roel en Jacqueline - WaarBenJij.nu

"Last port of call"

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Jacqueline

03 September 2014 | Kaap Verdië, Mindelo

Vanmorgen om 11 uur is Jacqueline na een kort ziekbed overleden in het Hospital Baptista de Souza in Mindelo, Cabo Verde. Morgen wordt ze begraven alhier.

This morning at eleven o'clock Jacqueline has passed away after a short stay in Hospital Baptista de Souza at Mindelo, Cape Verdes. She will be burried here tomorrow.

Roel.

• 03 September 2014 - 19:43

Ron:

Roel,
    Terwijl ik de titel van dit berichtje zag voelde ik dat het mis was.
    Gecondoleerd met het verlies van je zielsverwant en lief.
    Heel veel sterkte en hebben verder contact via andere kanaal.
    Hou je taai man!!

• 03 September 2014 - 20:25

Hennie Elings:

Hallo Roel ,
    Gecondoleerd ! , wens je ook namens de rest van de familie heel veel sterkte toe !

• 03 September 2014 - 20:32

Marc En Inga:

Roel,

Gecondoleerd, erg spijtig hou u sterk

• 03 September 2014 - 21:31

Mirrille:

Roel, heel veel sterkte met dit grote verlies !

• 03 September 2014 - 21:33

Harold Hesselink:

God, Roel, man, ik had niet begrepen dat het mis bleef met Jacqueline en schrik danook vreselijk van dit bericht. Ik wens je / jullie alle nodige sterkte en als ik iets voor je kan betekenen, laat het me dan weten.
    Gecondoleerd, Harold Hesselink.

• 03 September 2014 - 21:43

Dineke:

Lieve Roel en Roland,

Gecondoleerd met het verlies van je liefste en Roland met je moeder. Wij wensen jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Liefs André en Dineke

• 03 September 2014 - 22:51

David, Lone, Oliver And Sophia Featherston:

Dear Roel,

Your very sad news has touched all of us profoundly. I cannot begin to imagine your grief. What I can imagine is the joy you have shared with Jacqueline through your many years of traveling and sailing, the beauty of what you have seen together, the experiences, friends, and impreessions you two have made. You both made impressions and friends of us, and we are still happy for our memories of how you touched our lives.

I hope you find a way to continue your travels, Roel - on your boat or otherwise - so you continue to share what you have to offer with those who you meet and those who will appreciate it. And we hope to see you again.

Our condolences and best wishes,

David, Lone, Oliver and Sophia

• 03 September 2014 - 22:54

Madelon:

Ik schrik mij helemaal suf van Dit bericht. Afschuwelijk. Geen woorden voor... Heel veel sterkte voor Jou en de familie. Liefde en kracht Vanuit Hier stuur ik jou. Madelon

• 03 September 2014 - 23:55

Karel En Jelta:

Van ganser harte Gecondoleerd, Roel!
    Hoewel we jullie 5 jaar geleden maar kort ontmoetten op Kefalonia, maakte jullie verhaal een onuitwisbare indruk op ons.. Achteraf gezien de beste beslissing van je leven, om dat te gaan doen, wat jullie altijd al wilden: op stap met de Horizon en: De boel de Boel laten. Beter NU leven dan LATER een hoger pensioen.
    Hoewel een schrale troost, (Jacq IS natuurlijk onmisbaar) heb je nu heel veel fijne herinneringen aan de prachtige tijd die jullie al varend en passagierend beleefden. Een tijd waarin jullie overal nieuwe vrienden maakten. En oude vriendschappen aanhaalden. Vriendschappen met mensen van diverse komaf, rijk, arm, oud, jong.
    Al deze vrienden zullen hun steentje bijdragen om je te helpen met het verwerken van je verdriet. Het ga je goed!!!

• 04 September 2014 - 11:59

Gijs Walraven:

Ik wrns je heel veel sterkte.
    Vandaag zal ik aan je denken.
    Een lange reis is ten einde gekomen op een
    Paradijselijk stukje aarde
    Verdriet en schoonheid smelten samen
    Tot een onvergetelijke herinnering.
    Gijs Marja en kids.

• 04 September 2014 - 16:30

Anneke En Cor:

Uit je reisverslag vernemen we jouw groot verlies.
    Jij zal je trouwe metgezel en levenspartner missen.
    Wij hopen dat jullie mooie jaren op en achter de horizon,
    je in de komende tijd tot steun zullen zijn.

• 04 September 2014 - 20:21

Peter Bastemeijer:

Dag Roel,
    Met verbijstering je bericht gelezen.
    Gecondoleerd en wij wensen je veel sterkte toe.
    Peter en Tony

• 04 September 2014 - 21:46

De Ottjes:

Nog maar een paar weken geleden reden wij langs een haven nabij porto waar we een aantal jaar geleden nog wat verf kwamen afleveren voor de horizon. Jullie schoten weer door onze gedachten. Nu dit bericht ons heeft bereikt staan we even stil, bezinning. Pluk de dag was je motto en dat hebben jullie gedaan. Roel heel veel sterkte en kracht, Britt, Scott, Caroline en Louis.

• 05 September 2014 - 12:54

Ad & Andrea:

Roel,
    De titel van je berichtje veroorzaakte ook bij ons een lichte vrees om het bericht verder te lezen. Met Jaqueline is zoals anderen dat ook al omschreven je zielsverwant en levenspartner heengegaan. We beseffen echter ook jullie de laatste jaren ten volle van het leven hebben genoten op de wijze die jullie voor ogen hadden en hopen dan ook van harte dit die gedachte je een beetje tot steun zal zijn......
    Heel veel sterke bij dit enorme verlies, uiteraard ook voor Roland en zijn gezin.
    Ad, Andrea, Romy & Jesper de Jong

• 06 September 2014 - 17:06

Alex:

Roel, gecondoleerd met dit grote verlies, ook namens Greet, heel veel sterkte, Alex

• 07 September 2014 - 19:01

Pim :

Beste Roel en Roland,

Vandaag bij Ingrid op bezoek geweest en via haar hoorden wij het bericht van Jacqueline, en mijn lieve tante waar ik als jonge jongen veel mee ben opgetrokken.

Heel triest dat jullie reis samen nu zo eindigt en gecondoleerd met het verlies. Heel veel sterkte ermee en knuffels van jullie familie uit Arkel.

Pim, Inez, Tomas en Stefan,

• 08 September 2014 - 14:08

Audrey:

Gecondoleerd met het verlies van Jacqueline Roel.
    Toch mooi dat jullie je droom nog samen hebben mogen waarmaken.
    Ik wens je veel kracht toe de komende tijd.

Audrey

• 09 September 2014 - 17:24

Frans & Janny:

He Roel,

Wat heeft ze nog lang gevochten, maar dit gevecht konden jullie niet winnen.
    En ook al weet je dat het onvermijdelijk is, het verlies is er niet minder om.
    Voor jou een enorme slag en voor ons de wetenschap dat we haar nooit meer kunnen spreken.
    We leven erg met je mee en wensen je heel heel veel sterkte in het verwerken van het verlies
    van je aller dierbaarste. Het was een geweldige vrouw voor jou en haar omgeving.

Liefs en tot gauw
    Frans & Janny

• 09 September 2014 - 20:23

Japc:

He Roel,
    woorden schieten te kort na het lezen van je berichtje. Wel schoten er veel herinneringen aan Jaquiline en jou door mijn hoofd. Het waren ondanks sommige zeer heftige gebeurtenissen toch hele mooie herinneringen. Ondanks het grote verdriet hoop ik ook dat jij, met de tijd, ook naar deze mooie dingen terug kan kijken en dan misschien ook verder vooruit kan kijken.
    Ik heb veel dingen van jullie geleerd en koester deze nog steeds. Een van deze dingen komt terug in een stukje tekst wat ik 15 jaar geleden voor het eerst hoorde;

"Soms is ut beater get moois te verleeze
    Beater verleeze dan det ge ut noeit het gehad......

Hoewel de woorden keihard zijn, geven zij wel weer dat je iets vreselijks moois hebt gehad, te kort (veel te kort zoals Jaquiline destijds zei), maar wel gehad..
    Wij wensen jou (en Roland met zijn gezin) heel veel sterkte met dit grote verlies,
    judith,anouk,peter en caroline van der Burg

• 14 September 2014 - 14:28

Thea Frerichs:

In gedachten bij je

• 15 December 2014 - 08:31

Toon Willemsen:

Roel,
    Gecondoleerd met Jaqueline. Ik ben niet zo'n regelmatig volger van jullie reis, maar af en toe kijk ik wel even. Het zal voor jou behoorlijk kut zijn. Hou je haaks.
    Groeten Toon